دکوراسیون آشپزخانه

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

بهترین رنگ کابینت ام دی اف متناسب با دکوراسیون منزل

خوشبختانه در دنیای مدرن امروز، هر نوع و طرحی از کابینت که مد نظر و سلیقه شما باشد، به دست طرحان و سازندگان ساخته و تولید می شود. ما در این محتوا قصد داریم در مورد بهترین رنگ کابینت ام دی اف که هماهنگی بیشتری با دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما داشته باشد، گفتگو نماییم.

ام دی اف محبوب ترین متریال در آشپزخانه:

MDF  یکی از معمول ترین و در عین حال محبوب ترین متریال به کار رفته در کابینت آشپزخانه است.

ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شود. این ضایعات، توسط دستگاه های مخصوص، خرد و یک اندازه می شوند و سپس روکش می شوند، که نام تجاری آنMDF   است. های گلاس و ممبران، از انواع پیشرفته تر MDF محسوب می شوند.

کابینت های ام دی اف، به راحتی با سایر عناصر و ملزومات دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند، ازین رو بسیار مورد توجه طراحان داخلی ساختمان قرار دارند.

چرا در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید دقت و توجه کافی داشت؟

کابینت های ام دی اف، تنوع رنگی بسیاری دارند. اگرچه دست شما در انتخاب رنگ بسیار باز است، اما باید توجه کنید که رنگ انتخابی شما متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. دلایل زیر حساسیت رنگ کابینت ها را توجیه می کند:

  • رنگ و طرح کابینت ها، بر روی دکوراسیون منزل شما اثر گذارند.
  • رنگ کابینت اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه، در نظر افراد جلب توجه می کند.
  • رنگ کابینت ها باید با رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، پارکت و سرامیک ها هم خوانی داشته باشد.
  • کابینت ها غالبا همه ی فضای دیوار آشپزخانه یا بیشتر آن را، به خود اختصاص می دهند.
  • رنگ کابینت ها، مکمل دکوراسیون و لوازم منزل هستند.

نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف :

میزان روشنایی و نور پردازی آشپزخانه:

در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف ، باید به نورپردازی و میزان روشنایی آشپزخانه دقت کافی داشته باشید. اگر میزان نور فضای آشپزخانه به حد کافی نیست از رنگ های روشن تر کابینت ام دی اف استفاده نمایید.

اگر تمایل دارید از کابینت های ام دی اف رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمایید، دقت نمایید که نورپردازی آشپزخانه شما به حد کافی باشد.

ابعاد آشپزخانه:

در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف ، به ابعاد آشپزخانه توجه کنید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ های روشن تر استفاده نمایید تا فضای آشپزخانه شما دلباز تر به نظر برسد. سعی کنید در فضاهای کوچک از رنگ های تیره استفاد نکنید.  اگر به رنگ های تیره علاقه مند هستید، می توانید از رنگ های ترکیبی که تم روشن آن بیشتر باشد، استفاده نمایید.

نحوه تمیز کاری کابینت:

شاید در نظر اول، نحوه تمیز کاری کابینت در انتخاب رنگ آن چندان موثر نباشد. اما بدانید بعضی از رنگ های کابینت ام دی اف، بیشتر به مراقبت و تمیز کاری نیاز دارند. اگر محیط منزل شما پر رفت آمد است ، بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که لکه را به سهولت نشان نمی دهند.

انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف :

در زیر چند نمونه از بهترین رنگ کابینت ام دی اف را که مشتری پسند است را به شما معرفی می کنیم و ویژگی ها و مزیت های آن را توضیح خواهیم داد. ذکر این نکته ضروری است که بهترین رنگ کابینت ام دی اف برای هر محیط و فضا، به دلیل ویژگی های خاص آن متفاوت است.

کابینت ام دی اف کرم متمایل به زرد رنگ:

رنگ کرم مایل به زرد، در انتخاب کابینت می تواند حس مدرن بودن را به منزل شما القا نماید. علاوه بر آن رنگ زرد، محرک اشتهاست پس گزینه خوبی برای آشپزخانه است.

رنگ کرم با تم زرد برای انواع آَشپزخانه های کوچک و بزرگ توصیه می شود و به دلیل بازتاب نور مناسبی که دارد برای فضاهایی با نور کم مناسب است.

کابینت ام دی اف کرم با تنالیته زرد رنگ ، با رویه کابینت های سیاه یا خاکستری، ترکیب بسیار شیکی را به فضای منزل شما هدیه می کنند.

کابینت ام دی اف خاکستری روشن یا سفید:

خاکستری روشن یا سفید از پر طرفدارترین رنگ های کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف خاکستری روشن یا سفید، به دلیل تم خنثی ای که دارد ، به راحتی با سایر رنگ ها در دکوراسیون منزل ترکیب می شود. اگر از کابینت ام دی اف خاکستری در چیدمان آشپزخانه خود استفاده می کنید، می توانید فضای شیک و ایده آلی را با سایر لوازم منزل به وجود بیاورید.

کابینت ام دی اف رنگ خاکستری روشن، برای انواع آشپزخانه های کوچک و کم نور توصیه می شود و فضا را دلباز تر نشان دهد. همچنین فضای آشپزخانه شما را مدرن و جذاب جلوه خواهد داد.

کابینت ام دی اف خاکستری روشن با رویه کابینت های سیاه و سفید رنگ قابل هماهنگی است.

کابینت ام دی اف قهوه ای روشن یا خاکی:

کابینت آشپزخانه با رنگ قهوه ای روشن یا خاکی، می تواند فضای آشپزخانه شما را بزرگتر و روشن تر نشان دهد. رنگ خاکی، بازتاب نور خیلی خوبی دارد و برای فضاهایی که نور کافی ندارند بسیار مناسب است.

کابینت ام دی اف با رنگ قهوه ای روشن، لکه و جای دست را به سختی نشان خواهد داد و می تواند فضای منزل شما را مدرن و امروزی جلوه دهد.

کابینت ام دی اف با رنگ خاکی، با رویه کابینت های قهوه ای سوخته و مشکی بسیار هماهنگ است.

کابینت ام دی اف کرم و قهوه ای ترکیبی:

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم در رنگ کابینت، یکی از ترکیب رنگ هایی است که شاید سالیان طولانی از دیدن آن خسته نشوید. رنگ قهوه ای به دلیل آن که بازتاب نور کمی دارد، بهتر است در فضا های بزرگ و پر نور مورد استفاده قرار گیرد. قهوه ای و کرم ترکیب فوق العاده ای را به فضای منزل شما هدیه می دهند که با لوازم چوبی منزل بسیار زیبا و رویایی خواهد شد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است از رنگ کرم بیشتری استفاده کنید و اگر فضای بزرگ تری دارید از کابینت های ام دی اف قهوه ای بیشتر استفاده کنید.

کابینت ام دی اف کرم:

کابینت ام دی اف کرم رنگ برای فضاهای کوچک و کم نور مناسب است.

رنگ کرم رنگ سختی برای هماهنگ کردن با سایر رنگ هاست. بنابراین سعی کنید فقط از رنگ کرم، در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نکنید، چرا که یکنواختی محیط به زودی شما را خسته خواهد کرد. بهتر است کابینت کرم را بارنگ قهوه ای یا توسی ترکیب کنید.

کابینت ام دی اف نسکافه ای با تنالیته رنگ های مشابه:

رنگ قهوه ای نسکافه ای، شکلاتی روشن، گردویی، دارچینی و یا سایر رنگ های قهوه ای با تنالیته رنگ های مشابه، گزینه خوبی برای آشپزخانهی شماست. استفاده از این رنگ کابینت ها، باعث می شود که فضای شیک و مدرن در آشپزخانه به وجود بیاید.

رنگ قهوه ای نسکافه ای برای فضاهای پر نور، متوسط و بزرگ مناسب است و باعث گرمی فضای منزل خواهد شد.

کابینت ام دی اف قهوه ای فندقی:

رنگ قهوه ای فندقی، برای آَشپزخانه های پر نور و بزرگ مناسب است. این رنگ به راحتی با سرویس چوبی منزل هماهنگ است.

قهوه ای فندقی رنگ گرمی است و باعث ایجاد گرمی در محیط منزل می شود. می توانید فضای رمانتیک و دنجی را در منزل خود با رنگ قهوه ای فندقی ایجاد کنید و از صمیمت و گرمی آن لذت ببرید.

کابینت قهوه ای فندقی با رویه کابینت مشکی، بسیار جالب توجه خواهد شد.

کابینت ام دی اف با رنگ قهوه ای سوخته یا تیره:

رنگ قهوه ای سوخته بازتاب نور بسیار کم تری نسبت به سایر رنگ های ام دی اف دارد، بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم از این رنگ کابینت در فضاهای بزرگ که نورپردازی بالایی دارند، استفاده نمایید. رنگ قهوه ای تیره، به دلیل انعکاس نور بسیار کم، باعث کوچک دیده شدن فضا می شود، به همین دلیل در فضاهای کوچک اصلا توصیه نمی شود.

اگر از این رنگ بسیار زیبا استفاده می کنید، سعی کنید کاشی های آشپزخانه به رنگ روشن یا کرم باشد، تا تعادل رنگی در فضای آشپزخانه حفظ شود و همچنین فضای منزل مدرن و امروزی به نظر برسد.

برای کابینت های ام دی اف رنگ قهوه ای سوخته از رویه کابینت های طوسی روشن یا سفید و یا کرم رنگ استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *