کابینت آشپزخانه

سبک دکوراسیون روستیک چیست ؟

سبک روستیک دکوراسیون

سبک دکوراسیون روستیک چیست ؟

 انواع مختلفی از سبک ها برای دکوراسیون منازل وجود دارد و هر کس با توجه به سلیقه خود و نوع چیدمانی که می پسندند می توان دکوراسیون منزل خود را با سبک مورد پسند خود طراحی کند , یکی از محبوب ترین این سبک ها سبک دکوراسیون روستیک است , روستیک  rustic کلمه لاتین است در زبان فارسی به معنای روستایی است در کل این نوع طراحی نوعی طراحی قدیمی , طبیعی و غیر رسمی محسوب می شود خود این سبک نیز انواع مختلفی دارد مانند توسکانی , ساحلی و کلبه ای , لوازم دکوراسیون سبک روستیک از جنس فلز و چوب است . برای سفارش طرح های جدید کابینت در کرج میتوانید با تیم کارابینت در تماس باشید تا از مدرنترین مدل های کابینت ام  دی اف ، های گلاس ، نئوکلاسیک و انزو برخوردار شوید . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • با سبک دکوراسیون روستیک بیشتر آشنا شوید
  • انواع سبک روستیک برای دکوراسیون
  • 7ویژگی مهم سبک روستیک
  • سبک دکوراسیون روستیک مناسب کجاست ؟
  • چگونه سبک روستیک را در منزل اجرا کنیم ؟
  • تفاوت سبک روستیک و بوهو
سبک روستیک دکوراسیون

با سبک دکوراسیون روستیک بیشتر آشنا شوید

سبک دکوراسیون روستیک یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون بوده این سبک بر ایجاد فضایی آرام بخش تمرکز داشته و ماهیتی زیبا و طبیعی دارد زیرا در آن بیشتر ازعناصر طبیعی اعم از چوب , سنگ , برگ و.. همچنین  کمتر از عناصر مدرن مانند فلز , پلاستیک و پارچه های مصنوعی استفاده می شوند , در این سبک از نازک کاری روی چوب خبری نیست و مرکز توجه طبیعت , بافت و گره خود چوب و در حقیقت زیبایی خود چوب است در این سبک رنگ های طبیعی تناژ قهوه ای , کرم , سفید , سبز , طلایی و خاکستری  و عناصر دست سازفضای خاص هماهنگ با طبیعت را ایجاد می کنند .

انواع سبک روستیک برای دکوراسیون

سبک روستیک توسکانی :

این سبک به استفاده از مواد و رنگ های گرم تمرکز دارد , در این طرح ها سنگ وسفال و نیز رنگ های قرمز , نارنجی و قهوای استفاده می شود .

سبک های جدید کابینت های گلاس با ورق  درجه یک

سبک روستیک ساحلی :

عناصر هنری که در سبک ساحلی استفاده می شوند شامل عناصر طبیعی روستیک است به عنوان مثال استفاده از چوب , سنگ و آجر  و یا مکرومه می تواند جذابیت بیشتری به محیط و ایجاد نقاط تأکیدی بیشتر در فضا شود.

سبک روستیک کلبه ای :

در این سبک مواد اولیه مورد استفاده در المان ها نشأت گرفته از طبیعت و دوستدار طبیعت است در سبک روستیک کلبه ای مانند کلبه های روستایی پر از المان های چوبی و اصیل است که علاوه بر ایجاد سادگی آرامش بخش نیز است .

7ویژگی مهم سبک روستیک

  • رنگ های طبیعی مانند قهوه ای , سفید و خاکستری
  • المان های طبیعی مانند سنگ ,چوب , پوست یا شاخ حیوانات
  • عناصر طبیعی دست ساز
  • عناصر سنگین مانند میز آشپزخانه چوبی با پایه های بزرگ ,  مبلمان چوبی یا چرمی
  • طرح ساده عناصر مانند پارچه های ساده بدون چاپ و بافت
  • دکوراسیونی هماهنگ با طبیعت
  • حداقل تزئینات و تزئینات سنتی

سبک دکوراسیون روستیک مناسب کجاست ؟

سبک دکوراسیون روستیک بیشتر در فضاهای ویلایی , کوهستانی ویا روستایی دیده می شود اما بهتر است بدانید از این سبک می توان در خانه های مدرن و آپارتمان شهری , طراحی داخلی هتل ها , مسافرخانه ها , کلبه های جنگلی و حتی رستوران ها نیز استفاده نمود استفاده از این سبک علاوه بر دنج بودن و ایجاد آرامش زیبایی دکوراسیون را دو چندان می کند  مطمئنا در چنین جاهایی احساس آسودگی و آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت .

مدل های 1402 کابینت ام دی اف سفید

چگونه سبک روستیک را در منزل اجرا کنیم ؟

سبک روستیک با ظاهر ساده و در عین حال زیبای خود علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط و منحصر به فرد کردن آن حس آرامش و صمیمیت را القا می کند , طراحی روستیک الهام گرفته از طبیعت است با استفاده از قهوه ای پر رنگ , بژ , آبی , سفید و یا خاکستری می توانید حس راحتی بیشتری به فضا بدهید , پالت رنگی خود را تک رنگ ؛ سفید یا خاکستری روشن نگه دارید , از سایه های ملایم رنگ های قرمز , زرد , آبی یا مشکی استفاده کنید هنگام انتخاب دکوراسیون و مبلمان سادگی را در اولویت قرار دهید مبلمان انتخاب باید دارای خطوط ناهموار و منحنی باشند , برای کوسن , فرش و روکش مبل ها از پارچه های طبیعی استفاده کنید و در استفاده از مبلمان و دکور زیاده روی نکنید زیرا ممکن است به جای آرامش محیط شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد .

تفاوت سبک روستیک و بوهو

سبک بوهو ظاهری روستایی داشته و فضایی سنتی ایجاد می کند از مهم ترین تفاوت سبک روستیک و بوهو می توان موارد زیر را نام برد این است.

  • در سبک  روستیک از رنگ های طبیعی استفاده می شود اما استفاده از رنگ های گرم و متنوع از قبیل قرمز , سرخابی و… در سبک بوهو در اولویت قرار دارد .
  • در سبک روستیک باید چیدمان خانه را به صورت مینیمال انجام تا فضای خانه خلوت باشد اما در سبک بوهو باید المان های بیشتری استفاده کرد تا فضایی شلوغ ایجاد شود .
  • المان های به کار رفته در سبک روستیک سنگین و هزینه بر است اما در سبک بوهو نیاز به هزینه زیادی نبوده و می توان از المان های دست ساز استفاده کرد.
  • مبلمان در بوهو پارچه هایی رنگارنگ و شاد دارند اما در روستیک مبل و صندلی ها چوبی و ساده است.
لیست قیمت کابینت آشپزخانه در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *