دکوراسیون خانه

سبک بوهمیان دکوراسیون چیست ؟

سبک بوهمیان دکوراسیون

سبک بوهمیان دکوراسیون چیست ؟

یکی از انواع سبک های زیبا , سبک بوهمیان دکوراسیون است ,اگر این سبک را مشاهده کنید به احتمال زیاد یاد تابستان می افتید , بوهمین حس گرما , شن سفید کناره ساحل و طعم یک نوشیدنی خنک در عطش را می دهد , این نوع دکوراسیون سبک زندگی کوچ نشینی را در خانه های مدرن بازسازی می کند . تیم کابینت ساز کرج مجموعه کارابینت با طرح های روز کابینت ام دی اف ، های گلاس ، نئوکلاسیک  و انزو در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با   :

  • آشنایی بیشتر با سبک بوهمیان دکوراسیون و خصوصیات آن
  • نکات مهم در اجرای سبک دکوراسیون بوهمیان
سبک بوهمیان دکوراسیون

آشنایی بیشتر به سبک بوهمیان دکوراسیون و خصوصیات آن

بوهمیان ( Bohemian ) به سبکی اشاره دارد که مربوط به منطقه بوهمیا در  اروپای مرکزی است , این سبک الهام گرفته از زندگی قبلی بوهیمان چک با تلفیق فرهنگ های مختلف است ,در سبک بوهمیان دکوراسیون  بر خلاف سبک مدرن و یا طراحی مینیمال اسکاندیناوی محدودیت و سختگیری وجود ندارد , و در آن می توان از پارچه های رنگارنگ به فرهنگ های مختلف , آثار هنری و اشیاء , کتاب و مجسمه بهره برد , و در آن الگو , بافت و رنگ های مشخص و از قبل تعیین شده وجود ندارد و در کل در آن قانون خاصی نیست , جذاب ترین ویژگی های این محیط این است که تجلی بخش و رضایت خاطر هر فرد به صورت منحصر به فرد است و فرد مطابق با قواعد خودش آن را اجرا می کند .

  • ترکیب بدون قاعده خاص
  • استفاده از انواع فرشینه ها و تابلوهای بزرگ
  • پارچه هایی مات و ظاهری نه چندان نو مانند کناف و سیسال
  • قلاب بافی و مکرومه بافی زیاد در حاشیه پرده ها و یا روبالشی ها
  • لوسترهایی از جنس حصیر و خیزران
  • استفاده از طرح گلیم به عنوان فرش
  • گل های برگ پهن
  • استفاده از پارچه هایی شبیه به گلیم و جاجیم در پرده روبالشی
طراحی کابینت های گلاس لوکس

نکات مهم در اجرای سبک دکوراسیون بوهمیان

وسایل تزئینی و گیاهان سبز در دکوراسیون بوهو :

گفتیم که سبک بوهمیان دکوراسیون تلفیقی از سبک های مختلف است , باید در این سبک از وسایل تزئینی از فرهنگ های مختلف استفاده نمود , می توان در این سبک  از تابلوهای نقاشی با سایزهای مختلف , آویزهای مکرومه بافی کرم , قهوه ای , روشن و سفید رنگ , جا شمعی های شبیه به فانوس , سبدهای حصیری و بافت گیاهی و لوسترهای چوبی  , کوسن های منگوله دار و روتختی های گلدوزی شده و نیز می توان از گیاهان با برگ های پهن مانند پتوس , سرخس ها , بامبو , برگ انجیری و یوکا استفاده کرد .گیاهان را روی قفسه ها , روی زمین و یا به صورت آویز قرار دهید .

بهترین رنگبندی در  دکوراسیون بوهو :

از آنجا که در این سبک فرهنگ و اصالت تأثیر دارد می توان نشانه هایی زیادی از طبیعت در آن یافت به همین دلیل رنگ های سبز  , رنگ های کرم   قهوه ای تیره , سفید و طیف های خنثی مانند خاکستری در اجرای این سبک انتخاب عالی هستند می توان از آنها به عنوان رنگ پایه استفاده کرد و سپس وسایل تزئینی به رنگ بنفش تیره , نارنجی آتشین و آبی کهربایی برای آن در نظر گرفت .

نکته قابل توجه در رابطه با انتخاب رنگ ها در این سبک این است که یک رنگ به عنوان رنگ اصلی وجود دارد و دیگر رنگ های در محوریت آن هستند به عنوان مثال اگر رنگ محوری قرمز است رنگ هایی مانند صورتی , نارنجی و سرخ آبی را در لایه های بعدی می توان استفاده کرد به راحتی می توانید الگوها را با هم ترکیب کنید و از اینکه با هم هماهنگ نباشند نهراسید .

مدل های جدید کابینت ام دی اف سفید

نورپردازی صحیح در دکوراسیون بوهو :

سبک بوهمیان دکوراسیون باید فضایی آرامش بخش را ایجاد کند و از طرفی در این سبک از نور کمی استفاده می شود  بنابراین در این سبک می توان از فانوس های  چوبی , حباب های شیشه ای  یا حتی لامپ های کوچک و کم نور و شمع های وارمر یا شمع های معطر  به جای لوسترهای بزرگ و کریستالی و لامپ های ال ای دی استفاده کرد و  یا تعدادی منبع نور زیبا که از چوب یا دیگر المان های طبیعی ساخته شده است تهیه نمایید .

مبلمان مناسب دکوراسیون بوهو :

در این سبک  از مبلمان های رسمی , سلطنتی یا استیل استفاده نکنید می توانید مبلمان راحتی و ساده را با شادترین رنگ سفارش داده  وبرای زیبایی بیشتر فضا از شال مبل با رنگ های دلخواه استفاده نمایید از دیگر موارد مورد نظر نبود تناسب بین ابعاد مبلمان و فضای مورد نظر است , صندلی های چوبی و حصیری نیز از دیگر اجزای مهم این سبک محسوب می شوند .

فرش مناسب دکوراسیون بوهو :

در چنین اتاق هایی باید به جای پارکت , فرش استفاده کرد اما نه هر فرشی برای حفظ اصالت می توان از فرش های دستباف , گلیم , جاجیم یا قالیچه ای رنگی استفاده نمود  ,فرش های بوهو با طرح های پر جنب و جوش چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند در صورت استفاده پارکت قالیچه های طرح دار را بر روی آن پهن کنید تا اصالت آن حفظ شود

تفاوت سبک بوهو و روستیک

در سبک روستیک از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد استفاده می شود مانند قهوه ای و هیچ یک از لوازم در این سبک رنگ مصنوعی ندارد  اما در بوهو بیشتر از رنگ های گرم مانند قرمز , سرخابی و.. استفاده می شود در کنار این رنگ ها می توان از رنگ های خنثی نیز استفاده نمود .

لیست قیمت 1402 کابینت آشپزخانه در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *