مقالات mdf

سبک مدیترانه ای دکوراسیون

سبک مدیترانه ای دکوراسیون

سبک مدیترانه ای دکوراسیون

یکی از سبک های زیبا و آرامبخش در دکوراسیون داخلی منزل , سبک مدیترانه ای است , این سبک زیبای ساحلی تأکید بر ارتباط بین درون و بیرون خانه دارد , این سبک الهام گرفته از آب و هوای معتدل و سبک زندگی سواحل مدیترانه است در صورتی تمایل دارید بدانید سبک مدیترانه ای دکوراسیون چه نوع سبکی است و چه ویژگی هایی دارد در ادامه با ما همراه باشید . تیم کارابینت با ارائه طرح های مدرن کابینت ام دی اف ، هایگلاس ، نئوکلاسیک و انزو در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید  ویا همراه ما باشید با ادامه مطلب

سبک مدیترانه ای دکوراسیون

سبک مدیترانه ای دکوراسیون چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

یکی از سبک های زیبا و محبوب , سبک مدیترانه ای دکوراسیون بوده که نمودی از زندگی روزمره شاد و آرام سواحل جنوبی اروپاست  و طبیعت زیبای ساحلی را مهمان منزل می کند, این سبک با ظاهر منحصر به فرد خود همه چیز را ساده و مینیمال نگه می دارد , طراحی این سبک مناسب خانه هایی است که به میزان کافی از نور خورشید برخوردار هستند , مشخصه اصلی رنگ بندی با تن روشن و گرم و استفاده از مواد طبیعی مانند سرامیک , چوب , آهن کار شده و پنبه است .

 ویژگی های بارز این سبک شامل :

  • پالت های خنثی با دیورهای گچ سفید
  • پنجره و درب قوسی , محفظه های قوسی داخلی
  • دیوارهای سنگی و رنگ های روشن
  • پنجره های بزرگ
  • تاقچه های سفید تزئین شده
  • عناصر مربوط به دریا , خورشید و پوشش گیاهی در طراحی داخلی
طراحی و اجرای کابینت نئوکلاسیک

نحوه چیدمان منزل به سبک مدیترانه ای

رنگ مناسب  سبک مدیترانه ای :

همان طور که عنوان شد در سبک مدیترانه ای دکوراسیون در وهله اول تأکید بر استفاده از رنگ روشن و گرم مانند سفید , لیمویی و قهوه ای  است اما با این حال می توان از رنگ های آرام دیگر مانند سبز آبی , آبی فیروزه ای و کبالت نیز استفاده نمود همچنین می توان برای ایجاد فضایی روشن از سایه های آبی , سبز , نارنجی و زرد نیز استفاده کرد .

 به یاد داشته باشید که بین رنگ ها تعادل ایجاد کنید برای تقسیم رنگ می توان 60 درصد از فضا را با رنگ پایه که معمولا سفید است پوشش داد و 30 درصد از فضا را با رنگ ثانوی که معمولا آبی است تزئین کرد و 10 درصد از فضا را با رنگ تکمیل کننده که معمولا قرمز , زرد یا سبز است پوشش داد , از طرفی می توان از قانون تضاد برای افزایش جذابیت فضای دکوراسیون استفاده کرد بر اساس این قانون باید از رنگ های متضاد ونیز باید از بافت ها و الگوهای مختلف در فضای داخلی استفاده نمود .

دیوار و سقف سبک مدیترانه ای :

در سبک مدیترانه ای بیشتر رنگ سفید در فضا به چشم می خورد , معمولا دیوارهای بافت دار گچ بری شده در خانه های سنتی مدیترانه ای به وفور دیده می شوند , دیوار سقف و سطوح بزرگ به رنگ کرم و یا خاکی باقی می مانند زیرا در فصل گرما سفید گرما را به خود جذب کرده و در خنک شدن فضا تأثیر دارد , رنگ های روشن و خنثی مانند کرم , شیری , بژ , خاکی و.. نقش مهمی در پالت رنگی این سبک دارند , طراحی سقف نیز می تواند یادآور سبک روستیک باشد چرا که گاها شاهد حضور الوارهایی در سقف هستیم .

نورپردازی سبک مدیترانه ای :

استفاده از حداکثر نور طبیعی شاخصه اصلی این سبک است این سبک نور فراوانی دارد و همه فضا را پر می کند خانه این سبک عموما  پنجره های بزرگ , بالکن و ایوان های بزرگ دارند  همین ایجاد فضای روشن انرژی بخش بوده و مشابه آن را در طبیعت ساحلی مشاهده می کنیم .

مدل های 1403 کابینت های گلاس

مدل مبلمان برای سبک مدیترانه ای :

تمام مبلمان و لوازم جانبی باید منحصرا از مواد طبیعی مانند چوب , آهن کارشده , سنگ و یا شیشه باشد می توان از کوسن هایی با پارچه های رنگی روشن برای تعدیل رنگ های طبیعی سرد آن استفاده نمود , در این سبک از مبلمان هایی محکم با رنگ بندی یکدست ساخته شده از متریال چوب یا فلز چکش کاری شده استفاده می شود , مبلمان های مورد استفاده در این سبک معمولا بزرگ و محکم با تم روستیک و کلاسیک دارد , رنگ مبلمان الهام گرفته از آبی آسمانی یا آبی دریاست , رنگ های تیره و گرم این مبلمان هم می توان با رومبلی ها و بالشتک های رنگ روشن جذاب تر نشان داد.

فرش و پرده مناسب سبک مدیترانه ای :

در این سبک به شدت از فرش ها با پترن های شلوغ و دست بافت و همچنین پرده های بلند پشمی استفاده می شود توجه کنید که استفاده از الگوهای ساده فرش و پرده در این سبک  حتما نباید فرش های پترن دار را مورد استفاده قرار داد , رنگ پردها نیز باید بر اساس رنگ روشن صورت گیرد تا نور و هوای تازه وارد فضا شود .

کفپوش با طرح های سنتی و تکراری برای سبک مدیترانه ای :

از رایج ترین نوع کفپوش که در این سبک استفاده می شود کاشی های با طرح های سنتی یا طرح های تکراری با رنگ های گرم است این کاشی ها طرح های نقاشی شده با دست دارند و این اثر هنر خود به تنهایی زیبایی سبک مدیترانه ای را دو چندان می کند , گاهی نیز می توان با حصیر نرم حس گرمی را به آن افزود به علاوه می توان از چوب لمینت یا تخته های چوبی سفید و زبر نیز استفاده کرد .

عناصر تزئینی در سبک مدیترانه ای :

این سبک شباهت زیادی به سبک مینیمال دارد زیرا در آن از عناصر تزئینی به حداقل در دکوراسیون استفاده می شود البته تنها از این نظر به سبک مینیمال شباهت دارد , در سبک مدیترانه ای تا جایی که دلتان بخواهد در جای جای اتاق از گل و گیاه در ابعاد مختلف و آثار هنری مانند سبد , صنایع دستی حصیری و.. که با طبیعت مرتبط اند همچنین فلزاتی مانند برنج و مس در قالب میزهای فلزی و قاب عکس های فلزی , ظروف سفالی , ظروف چوبی حکاکی شده استفاده می شود , استفاده از تصاویر چهره با آبرنگ کشیده شده نیز در فضای داخلی شما را به این سبک نزدیک تر می کند.

تیم کابینت ساز در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *