دکوراسیون خانه

سبک ویکتوریایی دکوراسیون چیست ؟

سبک ویکتوریایی دکوراسیون

سبک ویکتوریایی دکوراسیون

 طراحان دکوراسیون داخلی با الهام گرفتن از طرح های قدیمی و تلفیق سبک های مختلف  طرحی تازه , مجلل و شاهانه  را برای خانه به ارمغان می آورند  یکی از این طرح های زیبا سبک ویکتوریایی دکوراسیون داخلی است , که سبکی زیبا و متفاوت بوده در آن جزئیات , اکسسوری , رنگ های تیره و.. جایگاه ویژه ای دارند و برای کسانی که در کنار کلیات به دنبال جزئیات زیبا و فراوان هستند و دوست دارند از سبک های تجملی و کلاسیک اشرافی لذت ببرند این سبک پیشنهاد می شود , این سبک در قرن 19 و در زمان ملکه ویکتوریا  در انگستان شکل گرفت و به همین دلیل نام آن سبک ویکتوریایی است , همراه ما باشید با معرفی , ویژگی ها و نحوه چیدمان این سبک . طراحی و نصب کابینت آشپزخانه در کرج را به کارابینت بسپارید . مدل های جذاب کابینت ام دی اف ، هایگلاس ، نئوکلاسیک و انزو با کیفیت درجه یک ارائه میشود . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • سبک ویکتوریایی دکوراسیون چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟
  • نحوه اجرای سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی
  • تفاوت سبک ویکتوریایی با فرانسوی
سبک ویکتوریایی دکوراسیون

سبک ویکتوریایی دکوراسیون چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

سبک ویکتوریایی دکوراسیون , سبکی تلفیقی از اروپا , خاورمیانه و آسیا بوده و با تأکید بر هارمونی بین اجزا محیطی عاشقانه و پر احساس را ایجاد می کند در این سبک برای اینکه محیط جلوه و شکوه خاصی پیدا کند از وسایل تزئینی زیبا بسیار استفاده می شود به یاد داشته باشید که  نظم و ترتیب و توجه به جزئیات از مهم ترین اصول و شاخصه های این سبک هستند .

نمونه کار کابینت نئوکلاسیک سبز فیروزه ای

ویژگی های سبک ویکتوریایی شامل :

  • جزئیات و اکسسوری های فراوان
  • رنگ های تیره , غنی و با شکوه از طیف زرشکی , قهوه ای و سبز , سرمه ای و ارغوانی
  • پرده های ضخیم مخملی رنگ تیره
  • تزئین دیوارها و سقف با گچ بری و نقاشی
  • مبل های بزرگ , پر انحنا با کنده کاری های فراوان بر روی چوب
  • فرش های شرقی
  • پنجره های مجلل
  • کاغذ دیواری های طرح دار
  • مصالح کلاسیکی مانند چوب , سنگ , مرمر و گچ
  • وسایل تزئینی زیبا اعم از , ظروف زیبا و طرح دار , مجسمه های مجلل

نحوه اجرای سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مناسب در سبک ویکتوریایی :

در این سبک از رنگ هایی استفاده می شود که تداعی کننده شکوه و تجلل سبک ویکتوریایی است همانطور که گفته شد رنگ های سبک ویکتوریایی تم های تیره و عمیق بوده واز طیف زرشکی , قهوه ای , سبز مخملی , سرمه ای و ارغوانی است  و در این سبک این رنگ ها روی دیوار , پرده ها , مبلمان و دیگر عناصر منزل بیشتر دیده می شوند , در صورت تناسب می توان از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کرد .

پوشش سقف و دیوار سبک ویکتوریایی :

در این سبک پوشش کف از پارکت های چوبی است , دیوار ها و سقف سبک ویکتوریایی دکوراسیون معمولا گچ بری شده هستند رنگ دیوار ها در برخی موارد تیره بوده و روی آن قاب و فریم های طلایی برای قرار دهی شمع و قاب عکس  استفاده شده است.

مدل های کابینت هایگلاس سفید 1403

پارچه , پرده و فرش در سبک دکوراسیون ویکتوریایی :

استفاده از پارچه مناسب برای مبلمان  و دیگر لوازم باعث ایجاد هماهنگی در بین وسایل می شود , پرده های مورد استفاده در این سبک پرده های ضخیم , مخملی , طرح دار و تیره رنگ هستند اگر می خواهید در این سبک از نور خورشید محروم نشوید پرده های حریر با رنگ روشن را انتخاب کنید و روی آن والان مخمل تیره نصب کنید که قابلیت باز و بسته شدن داشته باشد , از دیگر مواردی که در این سبک باید به آن توجه داشت استفاده از فرش های نفیس شرقی مانند فرش های دستباف ایرانی در بخش های مختلف خانه مانند نشیمن و اتاق خواب است که وقار وتجمل سبک اشرافی دکوراسیون داخلی را بیشتر می کند , به یاد داشته باشید به هیچ عنوان از فرش های مدرن استفاده نکنید .

مبلمان سبک ویکتوریایی :

مبلمان های بزرگ , گرانقیمت و پر انحنا و بسیار حکاکی شده با نقوش زیاداز دیگر نشانه های این سبک است, مبلمان مورد استفاده ترکیبی از  مدل های گوتیک و کلاسیک اروپایی است روکش مبلمان از متریال مجلل و بافت دار مانند مخمل بوده و از منگوله و تزئینات برخوردار است .

دکوریجات و اکسسوری در سبک ویکتوریایی :

 در سبک ویکتوریایی دکوراسیون وسایل تزئینی نقش مهمی دارند بنابراین در انتخاب اکسسوری و دکوریجات بهترین نوع را انتخاب کنید استفاده از لوسترهای کریستالی  , گلدان های زیبا , ظروف  چینی و پر نقش و نگار , مجسمه های مجلل بزرگ و کوچک یا نیم تنه و… را می توانید در این سبک اشرافی استفاده کنید .

تفاوت سبک ویکتوریایی با فرانسوی

سبک ویکتوریایی و سبک فرانسوی هر دو از سبک های کلاسیک محسوب می شوند اما در دکوراسیون به سبک ویکتوریایی در استفاده از وسایل کلاسیک بیشتر اغراق شده است و همین امر باعث شده تا نسبت به سبک فرانسوی حس غنی تری را ایجاد کند .

شناخته ترین آثار ویکتوریایی کا تا به حال بر جا مانده کاخ وست مینستر , خانه سرخ و رویال آلبرت هال است .

طرح جدید کابینت ام دی اف سفید  و آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *