کابینت آشپزخانه

کاربرد میخ کوب در کابینت سازی

کاربرد میخ کوب در کابینت سازی

کاربرد میخ کوب در کابینت سازی

میخ کوب یا همان  اسکا که با  عنوان دستگاه تیپو هم بین نجار ها رایج میباشد ابزاری برای اتصال دو ورق به یکدیگر میباشد . گاهی اوقات ممکن است برای نگهداری موقت استفاده شود و گاهی اوقات نیز برای  اتصال دائم ورق ها (در ادامه کاربرد میخ کوب در کابینت سازی با کامل ظرح خواهیم داد. ) در این مقاله کارابینت  توضیحات کاملی به شما  از اهمیت میخ کوب خواهیم داد تا  کار با این ابزار و تاثیر آن در سرعت عمل کابینت ساز را بدانید . با آکادمی کارابینت همراه باشید .

لیست قیمت 1402 کابینت در کرج
کاربرد میخ کوب در کابینت سازی

میخ کوب چیست ؟

میخ کوب ها و منگنه کوب ها از جمله ابزار آلاتی بوده که برای تعمیرات یا ساخت و ساز های سبک مورد استفاده قرار میگیرند این نوع تجهیزات با پوشش قرار دادن طیف وسیعی از کاربران توانسته اند تا افراد زیادی را به خود جذب کنند ؛ در مقاله قبلی با عنوان منگنه کوب چیست ؟ به طور کامل به معرفی این ابزار پرداختیم میخ کوب نیز تا حدی شبیه به منگنه کوب است اما با این حال تفاوت هایی نیز با آن دارد از میخ کوب ها برای قرار دادن میخ در چوب و برای کارهای مختلف کابینت سازی , مبل سازی و… استفاده می شود در کل این ابزار برای صنایعی که به چوب مرتبط هستند کاربرد دارد .

  • معرفی میخ کوب و مشخصات فنی آن
  • آشنایی با انواع دستگاه های میخ کوب
  • انواع مختلف میخ کوب ها
  • اجزای تشکیل دهنده میخ کوب ها
  • نحوه استفاده از میخ کوب ها
  • کاربرد میخ کوب ها
  • نکات طلایی در نگهداری میخ کوب ها
  • بهترین میخ کوب

معرفی میخ کوب و مشخصات فنی آن

میخ کوب ها یا تفنگ میخ کوب از جمله ابزارآلاتی بوده که برای قرار دادن میخ در چوب و برای پرداخت میخ و حتی میخ های ضخیم استفاده می شود , کابرد آن توسط چاشنی بوده و از چاشنی برای پرتاب میخ استفاده می کند امروزه به دلیل سرعت و راحتی آن می توان این محصول را جایگزینی مناسب برای چکش دانست .

مشخصات فنی میخ کوب ها :

میخ کوب های بادی و برقی در صنایع مختلف برای اتصال قطعات کاربرد دارند , نوع برقی این محصول با استفاده از برق 220 ولت کار می کند و نوع بادی با فشار 60 الی 110 psl و ظرفیت مخزن مختلف ارائه می شود

آشنایی با انواع دستگاه های میخ کوب

میخ کوب ها انواع مختلفی دارند که پر استفاده ترین آنها نوع برقی و بادی این محصول است , میخ کوب های برقی در مقایسه با نوع بادی وزن کمتری داشته و برای مصرف خانگی مناسب است از ویژگی های این محصول می توان به قابلیت استفاده در مکان های سرپوشیده و آلودگی صوتی کم اشاره کرد این نوع تنها با اتصال به برق یا باتری راه اندازی می شود اما میخ کوب های بادی از قدرت و عمر بیشتر برخوردار هستند این نوع به وسیله کمپرسور هوا و شیلنگ عبور دهنده هوای فشرده که به دستگاه متصل می باشد قابلیت استفاده دارد .

انواع مختلف میخکوب ها

میخ های شانه ای :

میخ های شانه ای با چسب مخصوص به خود به شکل ضعیف و در یک ردیف به هم چسبانده می شوند به گونه ای که می توان آنها را به راحتی از هم جدا کرد .

میخ های اس کا :

این نوع که به عنوان میخ گیج 16 نیز شناخته می شود به صورت شانه ای ارائه می شود .

میخ های تی پو :

نام دیگر آن میخ گیچ 16 بوده و به شکل شانه ای ارائه می شود .

میخ های تی ان :

نام دیگر آن میخ گیج 14 بوده و به صورن شانه ای ارائه می شود .

میخ های دو پایه :

این نوع با اینکه خیلی شبیه به میخ دوپایه برق کارها و نیز منگنه است اما با این حال بلندتر بوده و به شکل شانه ای ارائه می شود .

میخ های پالت :

میخ های پالت دسته ای از میخ های معمولی بوده که خصوص ماشین های پالت سازی تهیه می شود و گیج های مختلف و شکل ساق قابل تغییر مطابق با نیاز مشتری است ( مانند میخ های ساده , مته ای و یا دنده ای )

میخ های نواری :

این نوع دارای سر گرد با مفتول است و مانند قطار فشنگ به هم متصل می شوند و این نوارها به شکل دایره مانند دور یک مرکز پیچیده شده و در خشاب قرار گرفته و به شکل نوار ارائه می شوند .

انواع میخ ها چه تفاوتی با هم دارند ؟

در میخ های نام برده شده سه نوع میخ در ابعاد و سایز با هم متفاوت هستند در اسکا طول سر 1/9 میلیمتر و در تی پو طول سر 2/7 میلیمتر و در تی 5/5 میلیمتر است تفاوت دیگر در ضخامت و استحکام اتصالات مفتول ساق بوده که بر اساس ترتیب نام ها ضخامت آن نیز بیشتر می شود .

اجزای تشکیل دهنده میخ کوب ها

یک میخ کوب متشکل از بدنه , ماشه , ورودی هوا , ارهم , جای خشاب و کشوی خشاب , خروجی میخ , پوشش اگزوز و برچسب هشدار است .

نحوه استفاده از میخ کوب ها

پس از اینکه میخ ها را درون دستگاه قرار دایدم می توان از تفنگ میخ کوب استفاده نمود برای این کار تفنگ را بر روی دیوار قرار داده  تا ضامن داخل برود سپس ماشه را فشار می دهیم توجه کنید برای اینکه میخ ها به خوبی در جای خود قرار بگیرند باید میخ کوب ها را به شکل عمودی و محکم روی سطح مورد نظر قرار داد .

کاربرد میخ کوب ها

  • از میخ کوب اسکا در ساخت درب , پنجره , صنعت کابینت سازی , دیوار کوب , پارکت , قاب عکس , پلاستیک , چوب و نیز روکش های درب استفاده می شود .
  • از میخ کوب های تی پو , می توان برای چوب , قاب عکس , پلاستیک و روکش های درب استفاده نمود .
  • از میخ کوب های تی برای دیوار کوب , پالت , انواع کابینت , پنجره و درب استفاده می شود .

از دیگر کاربرد میخ کوب ها می توان به نصب انواع کناف , انواع صفحات و سازه ها به تیرآهن ها و بتون ها ع نصب انواع توری های فلزی و پوشش های ایزولاسیون به بتون و مصالح دیگر اشاره کرد .

نکات طلایی در نگهداری میخ کوب ها

نگهداری میخ کوب ها به شکل صحیح تأثیر زیادی در افزایش طول عمر آنها خواهد داشت در نگهداری آن باید به چند نکته توجه نمود از جمله اینکه برای نظافت آن از گریس , بنزین و.. استفاده نشود و نظافت آن با دستمال و یا فرچه مخصوص انجام شود و قطعات آن به صورت دوره ای تمیز و بررسی شود .

بهترین میخ کوب

  • برند رونیکس
  • برند ماکیتا
  • برند نووا
  • برند هیوندای
  • برند کرون
  • برند آروا و…
هزینه  هر متر درب کابینت شیشه ای چقدره ؟

کاربرد میخ کوب در کابینت سازی

 1. کلاف یونیت ها

اولین اهمیت میخ کوب در کابینت سازی قسمت کلاف کاری کابینت ها  است . برای کلاف هر کدام از یونیت های کابینت قبل از پیچ کاری نیاز داریم تا با ابزاری به صورت موقت لبه های ورق را در موقعیتی مناسب قرار دهیم . اگر این کا را نکنیم طبیعتا به محض خزینه کردن ورق و برخورد مته با ورق  بعدی موقعیت پیچ کاری بهم میخورد که با این کار :

  • با حرکت کردن ورق ها روی هم احتمال شکسته شدن مته وجود دارد 
  • کلاف یونیت ها از تراز خود خارج میشوند و شکل هندسی آن ها  بهم میریزد (به اصطلاح دویده میشود )
  • سرعت کلاف کابینت به شکل قابل توجهی کاهش میابد

 2. مونتاژکاری کابینت

کابینت های کشودار تشکیل شده از یونیت ، بدن کشوها ، ریل  و درب کشو هستند . دو روش رایج برای نصب درب کشو وجود دارد

  1. نصب درب کشو با پیچ 16 میلیمتری
  2. نصب درب کشو با میخ کوب

در روش اول با استفاده از  حد اقل سه پیچ 16 میلیمتری درب کشو را به بدنه کلاف کشو پیچ میکنیم  که اغلب برای همین کار هم قبل از پیچ کاری از دو یه سه  میخ توسط میخ کوب استفاده میشود تا موقعیت درب بهم نخورد . در اینجا اهمیت میخ کوب در کابینت سازی با وضوح دیده میشود چرا که موقعیت درب ها بسیار حائز اهمیت بوده و نمای کابینت را تشکیل میدهد . ازین جهت ما همچنان روش دوم را پیشنهاد میکنیم چرا که مونتاژی دقیق تر  با ثبات بالاتر خواهید داشت .

 3. دوبل کردن ورق ها

دیگر تاثیر میخ کوب در کابینت سازی در قسمت دوبل کردن ورق های عرض کم به بدنه کابینت ، تاج کابینت ، پشت درب ها و…. جاهی مختلفی که نیاز به ورق دوبل داریم و همچنین برای دوبل کردن دو یونیت به یکدیگر  میباشد . سرعت عمل کار با میخ کوب بمراتب بسیار بالاتر از پیچ کاری است . 

مقایسه پیچ کاری و میخ کوب در کابینت سازی

اگر تجربه ما را میخواهید همیشه سر نصب کابینت یک کمپرسور باد هم همراه خود برید . سرعت کار را میخ کوب خیلی بهتر از پیچ کاری است . اما تا اینجا تنها از مزایای میخ کوب در کابینت سازی گفتیم ، در کل  در مواقعی مثل  کلاف ورق ها از قسمت لبه ورق که با بخش خام ورق سر و کار داریم  و برخی موارد دیگر که میخ کوب نمیتواند اتصالی مطمئن داشته باشد  کابینت ساز تصمیم میگیرد برای استحکام کلاف از پیچ استفاده کند .

قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک در کرج  چنده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *