دکوراسیون آشپزخانه

سبک روستایی دکوراسیون چیست ؟

سبک روستایی دکوراسیون

سبک روستایی دکوراسیون

سبک روستایی دکوراسیون حال و هوایی ساده , دنج و در عین حال ساده دارد , این سبک به زندگی روستایی اشاره دارد و در آن نشانه هایی از دیگر سبک ها مانند ویژگی های سبک کانتری , آجرکاری , سقف چوبی اسکاندیناوی  و نیز پنل های چوبی سبک انگلیسی نیز دیده می شود در این سبک استفاده از بافت های جذاب و متنوع را فراموش نکنید می توانید ظاهر روستایی فضای خانه را با استفاده از دکوراسیون های برجسته تقویت کنید . کارابینت اجرا کننده انواع کابینت های روز در کرج با طرح های روز کابینت ام دی اف ، هایگلاس و نئوکلاسیک در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • سبک روستایی دکوراسیون و آشنایی با ویژگی های آن
  • نحوه اجرای سبک روستایی در دکوراسیون داخلی
  • انواع سبک دکوراسیون روستایی
  • تفاوت سبک روستایی با بوهو
سبک روستایی دکوراسیون

سبک روستایی دکوراسیون و آشنایی با ویژگی های آن

سبک روستایی دکوراسیون که با عنوان دکوراسیون داخلی روستیک نیز شناخته می شود الهام گرفته از طراحی روستایی بوده دکوری آرامبخش و زیباست که فضای داخلی گرم و دنج روستایی را فراهم می کند در این سبک از متریال طبیعی به عنوان پایه استفاده می شود طراحان در این سبک از عناصر و لوازم قدیمی استفاده می کنند بیشتر لوازم این سبک از جنس چوب است ویژگی های این سبک شامل

  • متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ همچنین پوست یا شاخ حیوانات
  • استفاده از رنگ های طبیعی و پالت های رنگی خنثی
  • دست ساز بودن و طبیعی بودن عناصر
  • مبلمان میز , کف پوش و کابینت های چوبی
  • استفاده از سنگ یا چوب به عنوان دیوار پوش
  • پنجره های بزرگ
  • مبلمان چوبی با طراحی ساده و خام
  • خطوط منحنی و پرهیز از خطوط مستقیم و صاف
  • الگوهای بومی
  • چیدمان ناهماهنگ

سبک دکوراسیون روستایی در دو نوع سنتی و مدرن اجرا می شود , سبک سنتی یکی از زیر مجموعه های سبک روستیک است که بر تأکید بر تاریخچه و اصالت فرهنگی و سنتی مناطق روستایی می پردازد ,در سبک روستایی از چوب بیشتری استفاده می شود اما در طراحی مدرن در کنار چوب از آجر نیز استفاده می شود .

نمونه کابینت هایگلاس کرم مات گردویی

نحوه اجرای سبک روستایی در دکوراسیون داخلی

رنگ مناسب در سبک دکوراسیون روستایی :

در سبک روستایی دکوراسیون از رنگ های طبیعی و خنثی استفاده می شود در صورتی که قصد دارید از رنگ های خنثی در کنار عناصر چوبی استفاده کنید رنگ های نزدیک به چوب را انتخاب نکنید زیرا در کنار هم به خوبی دیده نمی شوند بهتر است رنگ ها با هم در تضاد باشند تا اجزا به خوبی دیده شود , علاوه بر رنگ های خنثی مانند قهوه , بژ و کرم می توان از رنگ های طبیعی ملایم مانند سبز آبی یا قرمز نیز استفاده نمود تا زمانی که این رنگ ها در هماهنگی با دیگر عناصر استفاده می شوند فضای گرمی را ایجاد می کنند .

 رنگ های قرمز تیره و گرم در گوشه و کنار سنگ ها جسورانه ترین جزئیات معماری را ایجاد می کند , رنگ کرم مایل به زرد با سبک های مختلف ترکیب می شود , رنگ قهوه ای گرم تیره یا روشن می تواند با سنگ طبیعی ترکیب مناسبی ایجاد کند , استفاده از رنگ کرم روشن در مبلمان روستایی باعث می شود بافت زیبا به نطر برسد , رنگ سبز مایل به خاکستری گرمای کافی را برای کار با چوب های طبیعی ایجاد می کند همچنین رنگ بنفش استایل رنگی تند و تیز را ایجاد کرده و استفاده از بنفش دودی در چنین سبکی با ویژگی های رومانیتک مانند لوستر کریستالی در کنار جزئیات سنتی خشن ترکیبی فوق العاده می سازد .

نور و ابزارروشنایی سبک دکوراسیون روستایی :

نورپردازی در این سبک برای ایجاد حس گرما  , آرامش و ارتباط با طبیعت بسیار حائز اهمیت است , از چراغ هایی با کلاهک های پوشیده از پارچه های طبیعی یا چراغ های نور گرم استفاده کنید ,چراغ های چوبی دست ساز یا لوستر چوبی با خطوط ساده و لامپ های آشکار نیز نورپردازی جذابی را ایجاد می کنند و گزینه خوبی برای این سبک محسوب می شوند استفاده از شمع های عطری و چوبی با طرح های مختلف جوی گرم و آرامش بخش را ایجاد می کند .

مدل های کابینت ام دی اف خاکستری

مدل درب ها و پنجره ها در سبک دکوراسیون روستایی :

پنجره هایی با قاب چوبی و یا پنجره های قدیمی زیبایی بر جذابیت این فضا می افزاید و احساس گرمی و صمیمیت را به فضا اضافه می کند , درب های چوبی با بافت ضخیم و رنگ طبیعی , درب های بازویی با طرح های قدیمی و ترک های ظاهری به فضای روستیک شخصیت و زیبایی بیشتری می بخشد .

مبلمان سبک دکوراسیون روستایی :

می توان از مبلمان قدیمی که ترمیم شده اند در سبک روستایی استفاده کرد وسایل آنتیک و قدیمی جایگاه به خصوصی در این سبک داشته و نقطعه مقابل سبک مدرن با خطوط صاف قرار میگیرند , گنجاندن پوشش های قدیمی در مبلمان بر حس تاریخی فضا می افزاید , برای رنگ مبلمان از رنگ های گرم استفاده کنید مانند نارنجی , قرمز , زرد و.. استفاده کنید تا جلوه صمیمی داشته باشد .

اکسسوری ها نقش مهی درسبک دکوراسیون روستایی دارند :

دکوریجات انتخابی باید زیبایی طبیعت را برجسته کند , فانوس های قدیمی , جعبه های چوبی , سبدهای حصیری , گل های خشک , تابلوعکس هایی با مناظر روستایی حس نوستالژی و القا با فضا را ایجاد می کند .

پارچه مناسب سبک روستایی :

پارچه هایی با طرح های مشبک مانند پارچه های بافته شده یا مخملی جزء متریال های سبک روستایی محسوب می شونداز این پارچه ها می توان پرده , رومیزی و پارچه مبلمان استفاده کرد , استفاده از پوست حیوانات نیز در این سبک بسیار مرسوم است می توان یک روفرشی متشکل از پوست حیوانات را در اتاق خواب خود پهن نمود  فرش یا روفرشی های چرم نیز در این سبک ظاهر طبیعی و فضای گرمی دارند.

تفاوت سبک روستایی با بوهو

در سبک روستایی دکوراسیون از رنگ های طبیعی استفاده می شود اما در سبک بوهو , بیشتررنگ های گرم و متنوع مورد استفاده قرار میگیرد .

مدل های کابینت درب شیشه ای پروفیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *