کابینت آشپزخانه

دستگیره مخفی کابینت چیست ؟

دستگیره مخفی کابینت
دستگیره مخفی کابینت

دستگیره مخفی کابینت چیست ؟ 

مدرنیزه شدن کابینت آشپزخانه این روزها تغییر روزانه دارد . بدین معنی که اگر شما امروز جدیدترین طرح کابینت و یراق آلات را استفاده کنید  ، روز دیگر با طرحی کاملا متفاوت و یراقهای خاص تر  مواجه خواهید شد .  در مسئله  کابینت آشپزخانه گاهی  سلیقه ها خلاقیت به وجود می آورند و گاهی نیاز ما به دسترسی های بهتر . در بحث دستگیره مخفی کابینت هر دو این  گزینه ها میتوانند صدق کند . اینکه یک دستگیره ساده چگونه میتواند هم زیبایی نما را حفظ کند و هم کار ما را ساده تر نکته جالبیست . در ادامه با کارابینت همراه شوید با انواعیراق دستگیره مخفی کابینت و مزایای آن

انواع دستگیره مخفی کابینت

دستگیره های مخفی  کابینت نیز به نوبه خود متنوع میباشند و این روزها انواع دستگیره های آلومینیومی و پلاستیکی استفاده میشود . برخی از  مدل های رایج دستگیره مخفی کابینت عبارتند از : 

  • دستگیره شاخه ای مخفی
  • دستگیره کشویی مخفی
  • دستگیره شیار خور آلومینیومی
  • دستگیره محدب مخفی
  • دستگیره مخفی کابینت مدل تاپ ساید
  • دستگیره مخفی کابینت طرح ال

شرکت کابینت سازی در کرج

مزایای دستگیره مخفی کابینت 

یکی از کارهای روزمره ما که بدون شک بعد از هر بار تردد در آشپزخانه انجام میدهیم  باز و بسته کردن کشوها  و درب های کابینت است .  یراقی که از گذشته تا کنون برای این کار تعبیه شده است دستگیره درب کابینت است . اما حالا میتوان در این خصوص  یک تغییر اساسی داد و با حذف دستگیره دو گزینه پیشنهادی روی میز قرار دارد :

  1. حذف دستگیره و استفاده از استپ فنری
  2. حذف دستگیره و استفاده از دستگیره مخفی

مورد اول که در مقاله ای مجزا درباره آن توضیح خواهیم داد نصبی آسان  دارد که با بستن درب فشار ناشی از  جمع شدن فنر استپ نیاز به دستگیره را رفع میکند و با فشار دادن دوباره درب کشو یا یونیت ها با باز شدن فنر استپ درب باز میشود .

در مورد دستگیره مخفی به عبارتی ساده تر میتوان گفت ما تنها جای دستگیر را عوض میکن م  و به هر حال زبانه ای تحت عنوان دستگیره باید باشد که کشو یا درب کابینت باز شود . کاربرد دستگیره مخفی کابینت به نوعیست که با نصبی آسان در قسمت بالای درب کشوها یا لبه درب ها دیگر نیازی به نصب دستگیره های نما نیست . مزایای  مهم استفاده از دستگیره مخفی کابینت عبارتند از : 

  1. حذف دستگیره هایی که روی نما بکار رفته است و افزایش زیبایی ظاهری  نمای کابینت آشپزخانه 
  2. راحتی باز و بسته کردن درب کشو و یونیت ها بدون فشار به دستگیره
  3.  حذف دستگیره مخفی کابینت در صورت لزوم 

1. حفظ ظاهر کابینت با  دستگیره مخفی

نیمی از اهمیت کابینت و چالش های انتخاب رنگ و طرح به نمای کابینت مرتبط  است . برای حفظ ظاهر کابینت آشپزخانه علاوه بر دستگیره مخفی  فاکتورهایی چون : انتخاب برند مناسب  چوب برای نما ، مراقبت از  روکش ورق ها توسط کابینت ساز و دقت عمل در بکارگیری از یراق ها رعایت میشود اما همچنان دستگیره های روکار  این اجازه را نمیدهند تا نمای کار کامل دیده شود . البته که طرح بندی دستگیره  ها خود میتواند نمای کابینت را دو چندان کند اما به هر طریق ممکن است سلیقه مشتری این باشد که دستگیره استفاده نشود . کابینت سازان در این مورد از دستگیره مخفی کابینت استفاده میکنند که با حذف دستگیره  و نصب دستگیره در موقعیتی  که نمای کار پوشیده نشود کل نمای کابینت شما را حفظ میکنند .

طراحی و ساخت کمد دیواری در کرج

2. ماندگاری بیشتر دستگیره و راحتی باز و بسته شدن کشو

دستگیره های پیچی معمولا یا تک سوراخ هستند یا دو سوراخ .  بیشتر دستگیره ها بعد از مدتی شل میشوند و این یکی از مشکلات همه کابینت هاست  . اما دستگیره مخفی را میتوان با چند پیج مهار کرد و از آنجایی که کاملا سطح ریلی  دستگیره مخفی کابینت چوب را لمس میکند علاوه بر پیچ کاری میتوان از چسب  123 هم استفاده کرد و کاملا تضمینی دستگیره را مهار کرد . با نصب  دستگیره مخفی کابینت یراقی عمری خواهید داشت .

3. حذف  دستگیره مخفی کابینت در صورت لزوم

شما نمیتوانید دستگیره های روکار معمولی را حذف کنید چرا که سوراخ کاری نما باقی میماند و اجازه این کار  را به کابینت کار نمیدهد . اما  دستگیره مخفی کابینت را میتوان حذف کرد . اگر زمانی شما از دستگیره های  مخفی خسته شدید میتوانید بدون اینکه آسیبی به کابینت برسد آن را حذف کنید .

معایب دستگیره مخفی کابینت

طبیعتا در هر رقابتی مزایای و معایب  مطرح شده  بررسی میشود . تنها دو مورد از معایب دستگیره مخفی کابینت را تیم کابینت ساز ما مطرح کرده اند که شاید دانستن آن بد نباشد . این دو مورد عبارتند از  :

 1. آسیب دیدن ریل ها 

منظور از آسیب دیدن ریل  چیست ؟توجه داشته باشید که دستگیره مخفی کابینت یا از بغل و یا در قسمت  بالای درب نما نصب میشود  و هنگام باز و بسته شدن باید از همان قسمت فشار لازم  را وارد کنیم . ازین رو این فشار نمیتواند یکسان تقسیم شود . این در صورتیست که دستگیره های معمولی معمولا وسط یک درب کشو  نصب میشود و وقتی کشو را باز و بسته میکنیم فشاری که دست ما وارد میکند به کل کشو تقسیم میشود و ریل ها تحت فشار نخواهد بود .  زمانی که فشار روی  دستگیره مخفی کابینت  وارد میشود ریل ساچمه ای کمی تحت فشار قرار میگیرد و به مرور موجب لقی و در نهایت ریختن ساچمه و از بین رفتن ریل خواهد  شد .

 2. دسترسی سخت تر دستگیره مخفی کابینت

یکی از دلایلی که از دستگیره های معمولی  روکار استفاده میشد این بود که به راحتی  میتوانستیم کشو را باز و بسته کنیم اما دستگیره مخفی کابینت امکان باز و بسته کردن کشو را نمیتواند به خوبی دستگیره های معمولی  فراهم کند . برخی کاربران عزیز ازینکه  با دستگیره مخفی کابینت گاها حتی کشو را نمیتوان اصلا باز کرد . ( این میتواند از گیر کردن ریل و  سنگینی بار کشو  نیز باشد ) بهر حال  عزیزانی کامنت هایی برای ما ارسال کرده اند و ما نیز موظفیم نظر کاربران را بازگو کنیم .

تولیدی جا کفشی در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *