کابینت آشپزخانه

علت رگلاژ نبودن درب کابینت

علت رگلاژ نبودن درب کابینت

علت رگلاژ نبودن درب کابینت

یکی از معضلات اصلی کابینت های آشپزخانه تنظیم نبودن یا به عبارتی رگلاژ نبودن درب های کابینت آشپزخانه میباشد . چفت نشدن درب کابینت  که بدون شک در بیشتر آشپزخانه ها دیده میشود دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت . اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید همراه ما باشید با چند علت رگلاژ نبودن درب کابینت  و راه کارهای رفع این مشکل . تیم کابینت ساز کارابینت هر روزه با مطالب مفید کابینت های نسل جدید در خدمت شماست . برای سفارش کابینت در کرج با ما در تماس باشید و یا همراه ما بمانید با ادامه مطلب

شرکت کابینت ساز در کرج

علت رگلاژ نبودن درب کابینت

دلیل چفت نشدن درب کابینت چیست   ؟ 

 کابینت ساز ما طبق تجربیات خود این گزینه ها را علت رگلاژ نبودن درب کابینت میداند  و کلیات این موضوع هدف قرار دادن شخص یا برند خاصی نیست . به طور کلی دلیل تنظیم نبودن دربهای کابینت آشپزخانه شامل 5 استاندارد زیر میباشد که  عبارتند از : 

 1. تراز نبودن دیوارهای آشپزخانه 

یکی از گزینه های اصلی و مهمترین علت رگلاژ نبودن درب کابینت  که بعد از اجرا دیگر قابل ترمیم و درست شدن نیست . اگر دیوار آشپزخانه شما تراز نباشد هیچ کابینت کاری نمیتواند در تمامی زوایا عدد استاندارد را در اجرای کابینت رعایت کند و از طرفی شیب دیوار موجب کج نصب شدن یونیت ها شده و هنگامی که  نما را اجرا میکنیم درب ها با هم چفت نمیشوند و با مشکل رگلاژ درب کابینت روبرو خواهیم شد   . بدین منظور همیشه قبل از سفارش کابینت با یک کناف کار یا گچکار مشورت کنید تا در ابتدا فکر به حال زاویه دیوارها کند .

پیشنهاد کارابینت : کارابینت در آشپزخانه هایی که دیوار آن  از شیب تند یا به اصلاح قناصی زیاد برخوردار است اجرای کابینت را به بعد از مرمت کاری دیوار و سقف موکول میکند .

 2. طراحی غیر استاندارد

 یک  دیزاینر کابینت باید در اندازه برداری ها دقت عمل بالایی به خرج دهد چرا که  در بیشتر آشپزخانه ها فضای خالی بسیار کمی از طول یا عرض محیط باقی میماند . اندازه برداری هایی که دقیق نباشد میتواند در طول تمام شده کابینت مشکل ساز شده و خود  علت رگلاژ نبودن درب کابینت باشد چرا که ممکن است  یونیت ها  در هنگاه نصب تحت فشار بمانند و بهم خوردن شکل هندسی بدنه فاصله بین درب ها و تراز درب ها  را بهم بزند  و در نهایت رگلاژ درب کابینت بهم میخورد .

پیشنهاد کارابینت  : کابینت ساز کارابینت به شما پیشنهاد میکند بعد از طراحی ، یک  نقشه سه بعدی و دو بعدی از طراح بگیرید و یک بار اندازه های کلی را  در حضور طراح مرور کنید تا اگر مشکلی در اندازه برداری مشاهده شد  مشکل را قبل از به مرحله اجرا رسیدن حل نمایید .

 3. برشکاری  غیر استاندارد 

البته با به روی کار آمدن تجهیزات برشکاری مدرن این مورد کمتر دیده میشود اما با دلایلی  برخی کابینت کاران از برشکاران کم تجربه کمک میگیرند   . دقت برشکاری قطعات کابینت در حد میلیمتر است . اگر در مرحله برشکاری شکل هندسی یک مستطیل یا مربع بهم بخورد و یا ابعادی بزرگتریا کوچکتر از عدد استاندارد برش بخورد ممکن است  جمع  این اعداد به حدی برسد که در نتیجه خود علت رگلاژ نبودن درب کابینت شما شود . شما تصور کنید در یک ردیف کابینت فوقانی قرار است 8 درب نما اجرا شود . اگر درب ها رو کار باشند  و در هر کدام از درب ها یک میلیمتر یا 5 درجه زاویه خطا داشته باشیم جمع این عدد در طول کل بدون شک یکی از یونیت ها را با مشکل مواجه میکند .

پیشنهاد کارابینت : قبل از سفارش کابینت حتما به کارگاه کابینت ساز خود سری بزنید . دستگاه ها را از نزدیک ببینید  و نمونه کارها را نیز از نزدیک مشاهده نمایید . با این کار به سرمایه خود نیز آسیبی نخواهید زد .

تولیدی جا کفشی در کرج

 4. یراق آلات غیر استاندارد

دیگر علت رگلاژ نبودن درب کابینت یراق آلات بی کیفیت و یا نا مناسب است . در چفت شدن درب کابینت یراق آلاتی چون لولای درب ها و جک های داشبوردی و همچنین ریل ها میتواند مانع از چفت شدن درب ها شود .

پیشنهاد کارابینت : در اینجا به چند نکته توجه کنید  :

  • لولاها باید یک مدل باشند :از 2 مدل برند لولا برای یک درب استفاده نکنید  و لولاهای آرام بندی و معمولی را با هم استفاده نکنید  .
  • جک داشبوردی ضعیف و بی کیفیت برای درب هایی مثل درب بالای آبچکان استفاده نشود  و به عکس از جک های قوی برای درب های سبک استفاده نکنید  : برای انتخاب جک حتما از یک کابینت ساز ماهر مشاوره بگیرید .
  • درب های ریلی باید حتما از ریل های ساچمه ای با کیفیت باشند و نصب آنها نیز باید با دقت بالایی انجام شود چرا که حتی یک زاویه کم میتواند  خود علت رگلاژ نبودن درب کابینت ریلی شما شود .

 5. مونتاژ کاری غیر استاندارد 

گاهی همه فاکتورها را دارید و در نهایت متوجه تنظیم نبودن درب کابینت میشوید . این گزینه بهترین حالت ممکن چفت نشدن درب کابینت شماست چرا که قابل جبران است و خسارت جدی به کابینت آشپزخانه وارد نشده است .

پیشنهاد کارابینت : به رزرومه کاری کابینت ساز خود توجه کنید . مجموعه یا شخصی که رزرومه خوبی داشته باشد میتواند اجرای کابینت خوبی نیز داشته باشد . همچنین تلاش کنید قرارداد تنظیم شود و  مبلغی از قیمت توافق شده قرارداد را در پایان کار پرداخت نمایید .

خرید میز تلویزیون در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *