کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس یا ممبران

کابینت های گلاس یا ممبران
کابینت های گلاس یا ممبران

کابینت های گلاس یا ممبران ؟ 

حدود 20 سال کابینت ام دی اف اولین پیشنهاد برای آشپزخانه ها بود . تا اینکه به مرور کابینت های گلاس روی کار آمد . طرح های گلاس به دلیل نمای براقی که داشت نظر کاربران را به خود جلب کرد . و این ثابت کرد که با کنار رفتن کابینت های فلزی ، طرح های ام دی اف نمیتواند همیشه بهترین باشد . اما مدتی بعد کابینت های ممبران روی کار آمدند که رقابتی تنگاتنگ با کابینت های گلاس ایجاد کرد . اما سوال اینجاست که کابینت های گلاس یا ممبران  ؟ کدام بهتر است و از نظر کیفیت و قیمت کدام یک میتوانند گزینه مناسب آشپزخانه ها باشد ؟  طراحان کارابینت در اینجا نظر شما را میخواهند و همچنین دیدگاه خود را با توجه به تجربه کاری و نظر مشتریان بیان میکند  تا بلکه کمکی باشد به تصمیم گیری بهتر شما برای  سفارش کابینت آشپزخانه ممبران یا های گلاس . همراه کارابینت باشید با  مقایسه کابینت های گلاس  و کابینت ممبران 

قیمت کابینت ممبران و های گلاس در کرج

قبل از پرداختن به اینکه کابینت های گلاس یا ممبران بخریم ، بیایید ویژگیهای  این دو را به صورت مجزا بیان کنیم :

ویژگیهای کابینت های گلاس 

نظر کاربران درباره کابینت های گلاس اغلب اشاره به براقیت سطح نمای کابینت است که از ورق های گلاس استفاده شده است . در واقع  شما همان کابینت ام دی  اف را در نظر بگیرید ، و  نمای کابینت را براق تصور کنید . با همین تفاوت ساده کابینت شما به یک کابینت های گلاس تبدیل میشود . اما همین تفاوت ساده :

  • کل نمای آشپزخانه را از حالت کلاسیک به حالتی شیک و مدرن تبدیل میکند  
  • مشکلات جزیی (ایرادهای ریز ) با وجود شیک بودن نما به چشم نمیخورد  
  • نمای کابینت کاملا یک دست میشود  
  • شیک بودن ظاهری کابینت های گلاس ماندگار است
  • نورپردازی در آشپزخانه های با کابینت های گلاس زیبایی آشپزخانه را دو چندان میکند . 

ویژگیهای کابینت ممبران 

برای مقایسه بهتر کابینت های گلاس یا ممبران  در اینجا به ویژگیهای کابینت های ممبران نیز میپردازیم . کابینت ممبران طرحی کابینت مدرن با مغزی ام دی اف و روکش پی وی سی یا ای بی اس میباشد . روکش های ممبران  لایه ای به سطح کار اضافه میکند که ویژگیهای زیر را برای کابینت آشپزخانه به ارمغان می آورد : 

  • کابینت کاملا ضد آب میشود  
  • کابینت در برابر خورنده ها و مواد شوینده و همچنین ضربات جانبی مقاوم تر میشود  
  • یکپارچگی  قابل توجهی در نمای کابینت  ایجاد شده  و  کل لبه ها و شیارهای ایجاد شده روی سطوح از این  همپوشانی برخوردار میگردند . 
  • در کابینت های ممبران میتوان طرح های مختلفی روی سطح ورق ماشین کاری کرد 

کابینت های گلاس یا ممبران ؟!!! از دیدگاه کاربران 

کاربرانی که کابینت های گلاس را ترجیح میدهند یا از نظر قیمت این انتخاب را دارند یا براقیت سطح های گلاس را دوست دارند . و کاربرانی که کابینت ممبران را سفارش میدهند بیشتر یکپارچه بودن و  متنوع بودن طرح های  ممبران را در نظر میگیرند . 

کابینت های گلاس یا ممبران ؟!! از نظر کارابینت  

ما نیز همچون کاربران عزیز فاکتورهای مهم این دو طرح  اشاره میکنیم با کمی جزییات  و موارد فنی که از تجربیات کابینت سازان این مجموعه گردآوری شده است  

تازگی نمای کابینت هایگلاس بهتر از ممبران است  

یکی از ویژگیهای کابینت های گلاس که در جواب “کابینت های گلاس یا ممبران ” امتیاز را به های گلاس میدهد همین گزینه است . این طرح کابینت همیشه یک تازگی خاص دارد که پیمانکاران  و افرادی که در زمینه بازسازی فعالیت میکنند نیز این تازگی را به عنوان فاکتوری برای افزایش قیمت و کیفیت کار بالا مطرح میکنند .

کابینت ممبران بهتر از های گلاس پوشیده میشود 

در کابینت های طرح هایگلاس نمای بکار رفته تنها در یک سطح بیرونی دیده میشود اما در طرح های ممبران حتی میتوان پشت نمای کابینت را نیز وکیوم کرد . در واقع دست کابینت ساز به این مسئله باز است  و میتوان کلیه لبه های درب و کشو و….کلیه نمای کابینت را وکیوم کرد . وقتی در انتخاب کابینت های گلاس یا ممبران ، طرح ممبران را انتخاب میکنیم اولین فاکتور ما همین همپوشانی جذاب است . ماشین کاری ها ، برش ها و هر چه ناهمواری در سطوح کابینت ایجاد میشود را میتوان (با توجه به در نظر گرفتن قطعه) وکیوم کرد . بنابراین اگر از خود میپرسید ” کابینت چی خوبه ؟ ” لوکس بودن این طرح  کابینت را پس ذهن خود داشته باشید 

سفارش کمد دیواری در کرج 

قیمت کابینت های گلاس ارزانتر از کابینت ممبران است 

شما در این ارزانی میتوانید یک کابینت لوکس داشته باشید . ارزانتر بودن کابینت هایگلاس از ممبران دلیل بر بی کیفیت بودن های گلاس نیست چرا که طرح هایگلاس خود طرحی شیک برای آشپزخانه شماست . 

تنوع کابینت ممبران بیشتر از های گلاس است

ورق هایگلاس سطحی صاف دارند و تنوع آن بیشتر در رنگبندی است . بدین جهت تنوع پذیری کابینت هایگلاس کمتر از ممبران است چرا که ده ها مدل ماشین کاری   و طرح های مدرن میتوان از کابینت ممبران اجرا کرد . تنوع طرح های ممبران بیش از حد انتظار است و این روزها طرح هایی مثل نئوکلاسیک نیز ریشه در ممبران دارد و خود طرح های زیادی دارد . بدین جهت اگر کاربران عزیز به تنوع کابینت اهمیت میدهید و همچنان این سوال که ” کابینت ممبران خوبه یا های گلاس ؟ ” دغدغه شماست ، ما به شما ممبران را پیشنهاد میکنیم .

کابینت ممبران مقاومت بیشتری در برابر رطوبت نسبت به های گلاس دارد 

این مزیت هم اشاره به روکش ممبران دارد . لبه های برش خورده ورق های بدنه و نما موجب میشود که رطوبت به مغز ورق ام دی اف نفوذ کرده و به مرور زمان ورق متومر میشود یا به اصلاح باد میکند . ازین جهت این تفاوت کابینت ممبران و وکیوم دیده میشود که وکیوم شدن ورق از نفوذ آب و سایر رطوبت ها به مغز ورق جلوگیری کند  

مقاومت روکش هایگلاس از ممبران بیشتر است 

این گزینه بستگی به برند ورق دارد . ورق های با کیفیت هایگلاس به صورت کارخانه ای روکش دهی میشوند و مقاومت آنها بالاست و به راحتی جدا نمیشوند . اما روکش های ممبران از آنجا که توسط کارگاه ها انجام میگردند  به هر ترتیب نمیتوانند خود را به استاندارد کارخانه برسانند . ازین جهت اگر از خود میپرسید کدام نوع کابینت ممبران یا هایگلاس بهتر است و از طرفی حساسیت بالا نسبت به  مقاومت روکش ها دارید طرح های هایگلاس این مقاومت را بیشتر میتواند تضمین کند .

خرید جا کفشی در کرج 

نتیجه گیری از مقایسه کابینت ممبران و های گلاس 

آنچه ما از یک کابینت آشپزخانه انتظار داریم فراتر از طرح کابینت است . گاها یک رگلاژ ساده درب و مونتاژ کابینت  یا یک تفاوت رنگ ساده ، یک ناقصی در اجرای کار یا حتی کیفیت یراق آلات کابینت  میتواند نظر کاربران را جلب یا سلب کند . کابینت پروژه ای با قطعات و طرح بندی متنوع است و یک کابینت کار باید دقت عمل بالایی از انتخاب تا اجرای کابینت داشته باشد  . نمیتوان به سادگی در مورد یک طرح نظر داد . اما بهر حال طرح بندی در اولویت است  و بر همین اساس ما تنوع کار را بیشتر در کابینت های ممبران میبینیم . اگر مدرنیزه و تنوع کابینت فاکتور شماست کابینت ممبران را انتخاب کنید و اگر یک کابینت لوکس اما ارزانتر میخواهید کابینت های گلاس  . تصمیم گیری با شماست و در این مورد نیز میتوانید با کارابینت مشورت کنید تا توضیح بیشتری به شما عزیزان بدهیم . تیم کارابینت مجموعه فعال در زمینه طراحی و اجرای کابینت در کرج با بیش از 15 سال سابقه کاری مفید در خدمت شماست . و ازینکه برای مطالعه این مقاله وقت گذاشته اید بی نهایت سپاسگذاریم . خواهشمندیم پیشنهاد ، انتقاد و یا نظر خود را در مقایسه کابینت ممبران با های گلاس در بخش پایین بیان کنید . ********

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *