کابینت آشپزخانه

شیشه اجاق گاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

شیشه اجاق گاز

شیشه اجاق گاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

اجاق گاز رومیزی از انواع اجاق گازهای پر طرفدار در سال های اخیر است , اینکه شیشه اجاق گاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ می توان گفت از آنجا که این محصول مداوم در معرض حرارت است  این متریال باید در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد , شیشه اجاق گاز از جنس سکوریت با ضخامت 8 میل ساخته می شود , این شیشه مستحکم در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارد به طوری که تا دمای 800 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند. کارابینت مجری مدرنترین طرح های کابینت هایگلاس ، ام دی اف ، نئوکلاسیک و انزو در خصوص خرید  لوازم کابینتی آشپزخانه  به شما مشاوره میدهد . همراه ما باشید در ادامه با  :

  • مهم ترین ویژگی های شیشه اجاق گاز
  • شکستن شیشه اجاق گاز
شیشه اجاق گاز

مهم ترین ویژگی های شیشه اجاق گاز

اجاق گازهای شیشه ای از شیشه مقاوم و ضد خش ساخته شده و به راحتی تمیز می شوند حتی ریختن آب سرد هم روی آن موجب ایجاد ترک یا آسیب به این محصول نمی شود .

مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد :

 شیشه اجاق گاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ در وهله اول باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد زیرا هنگام آشپزی ممکن است به عنوان مثال زماینکه آب سرد یا شیر روی اجاق گاز ریخته می شود , شیشه های مقاوم به حرارت در این شرایط سازگاری بهتری دارند , در این بین یکی از بهترین شیشه ها سکوریت است که می تواند تا دمای 800 درجه سانتی گراد را تحمل کند شیشه های معمولی تنها می توانند تا 60 درجه سانتی گراد را تحمل کنند , شیشه های سکوریت علاوه بر ساخت گازهای صفحه ای در ساخت انواع فر , گاز و شیشه های مایکروویو نیز استفاده می شود .

ساخت و نصب کابینت ام دی اف درجه یک

در برابر ضربه های فیزیکی مقاوم باشد :

از دیگر ویژگی های شیشه های اجاق گاز بالا بودن مقاومت آن است شیشه های سکوریت از لحاظ مکانیکی استحکام بیشتری دارند و به راحتی آسیب نمی بینند این ویژگی باعث افزایش طول عمر اجاق گاز می شود .

شفاف و زیبا باشد :

یکی از بارزترین ویژگی های یک گاز صفحه ای خوب ظاهر شیک و مدرنی است که به آشپزخانه می دهد این شیشه با تآثیرات به آشپزخانه نورپردازی دل انگیزی می دهد .

شیشه اجاق گاز دارای ضخامت مناسب باشد :

شیشه های سکوریت اجاق گاز در انواع , 4 , 6 , 8 و 10 میلی متر تولید می شوند که هر یک در آشپزخانه کاربرد دارند برای اجاق گاز صفحه شیشه ای معمولا از ضخامت 8 و 10 میلی متر استفاده می شود و از لحاظ ظاهری نیز به سه شکل منحنی , لبه گرد و مستطیل شکل است .

ضد خط و خش باشد :

و اینکه شیشه اجاق گاز باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ از دیگر خصوصیات یک شیشه خوب ضد خط و خش بودن آن است , شیشه سکوریت با استفاده از فرآیندهای خاص تولید و پوشش دهی شده است و دارای لایه های چندگانه بوده که  به هم چسبیده اند و مقاومت زیادی در برابر خط و خش و سایش دارد , پوشش های ضد خش مقاومت خوبی نیز در برابر مواد شیمیایی مانند شوینده ها و پاک کننده های قوی دارند .

شکستن شیشه اجاق گاز

با اینکه شیشه اجاق گاز مقاومت بالایی در برابر شکستگی داشته و برای شکستن آنها باید ضربه ای بسیار قوی وارد شود   اما با این حال علت شکستن آن به دلیل برخی عوامل وجود دارد مهم ترین عامل در شکستن شیشه اجاق گاز ضخامت شیشه , بی کیفیت بودن جنس و قرار دادن ظروف سنگین روی اجاق گاز است اما جای نگرانی ندارد زیرا امکان تعویض شیشه وجود دارد و تعویض آن نیز هزینه چندانی را برای شما در پی نخواهد داشت .

طرح های 1403 کابینت نئوکلاسیک اینجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *