دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون خانه

انواع دستگیره فلزی کابینت، هر آنچه نیاز دارید بدانید

دستگیره فلزی کابینت بژ رنگ

دستگیره‌های فلزی، ظاهری کلاسیک و نوستالژیک به آشپزخانه می‌دهند و باعث می‌شوند، وزن و وقاری باشکوه در آشپزخانه‌تان ایجاد شود. استفاده از دستگیره‌های فلزی، غالبا در کابینت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک رایج است، اما انواعی از آن‌ها که ساده‌تر هستند، می‌توانند برای کابینت‌های سبک مدرن نیز مناسب باشند. فلزات و آلیاژ مختلفی در ساخت انواع دستگیره‌های کابینت آشپزخانه نقش دارند که هر کدام متناسب با خصوصیات ظاهری و ویژگی‌های باطنی که دارند، گزینه‌ی مناسبی برای خانه و آشپزخانه شما خواهند بود.

جدیدترین انواع دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

دستگیره‌ کابینت مسی

مس، یکی از پر کاربردترین فلزات در آشپزخانه‌های قدیمی بوده‌ است. در گذشته قابلمه‌ها و ظروف مسی، جایگاه ویژه‌ای در آشپزخانه‌ها داشته‌اند، اما با وجود پیشرفت تکنولوژی و ساخت متریال جدیدتر، استفاده از ظروف و لوازم مسی از رونق افتاد و لوازم جدیدتر مانند قابلمه‌های تفلون، ظروف چینی و سرامیکی، جای آن‌ها را گرفت! با این وجود، علم پزشکی ثابت کرده است ظروف و لوازم مسی، یکی از پرفایده‌ترین و بی‌ضررترین ظروفی بوده‌اند که در آشپزخانه کاربرد داشته‌اند! ازین رو، مردمان امروز، دوباره به استفاده از ظروف مسی رو آورده‌اند و مس و لوازم ساخته شده از آن، دوباره به رونق افتاد.

استفاده از ظروف و تجهیزات مسی، فارغ از فایده‌ای که دارند، جلوه‌ای نوستالژیک و سنتی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند و چنانچه شما از دستگیره‌‌های کابینت مسی استفاده کنید، این خصوصیت را در آشپزخانه‌تان تقویت خواهید کرد. مس، فلز با دوام و زیبایی است و در اثر گذر زمان و استفاده‌ی مدوام، تغییر رنگ می‌دهد که بر زیبایی سنتی و کلاسیک آن می‌افزاید؛ البته شما با استفاده از مقداری رب گوجه فرنگی یا مواد مخصوصی که برای تمیز کردن مس استفاده می شود، می‌توانید به راحتی آن را مثل روز اول براق و نارنجی کنید.

اگر تمایل دارید از دستگیره‌های مسی برای کابینت های مدرن خود استفاده کنید، با  برخی ظروف مسی دیگر، می‌توانید هارمونی و هماهنگی بیشتری در آشپزخانه ایجاد کنید.

مس، به دلیل رنگ سرخ و نارنجی که دارد، انرژی و گرما در آشپزخانه ایجاد می‌کند و می‌تواند فضای آشپزخانه را به سمت صمیمیت و گرمای بیشتر سوق دهد! دستگیره‌ فلزی کابینت آشپزخانه  از جنس مس، برای کابینت‌های سبک کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک به رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی و یا بسیاری از رنگ‌هایی که با رنگ مس ایجاد هارمونی می‌کنند، مناسب است.

برنج، نوعی آلیاژ است که از ترکیب دو فلز مس و روی بدست می‌آید. بنا به میزان و درصد مس به کار رفته در این آلیاژ، نوع برنج و استحکام آن متفاوت خواهد بود. به بیان دیگر، با تغییر میزان مس و روی، می‌‌توان برنج‌های متفاوتی ایجاد کرد که هم در استحکام و هم در رنگ، با یکدیگر متفاوت هستند.

برنج، با زیبایی منحصر بفرد و ظاهری شبیه طلا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ظروف و لوازم تزئینی و پذیرایی است و اگر چه زرد و درخشنده است، اما مانند طلا، براق نیست تا باعث آزردگی چشم شود. شما نمی‌توانید از رنگ طلایی یا خود فلز طلا، به طور غالب و افراطی در دکوراسیون استفاده کنید زیرا طلایي، رنگی بسیار براق و غالب است و باعث خستگی و آزردگی چشم می‌شود، اما برنج، اگر چه زرد و شبیه طلا است، اما رنگ زرد آن، متعادل‌تر است. همچنین رگه‌های سیاهی که در بافت آن وجود دارد، به زیبایی هر چه بیشتر برنج کمک کرده است.

علاوه بر این برنج، آلیاژ با دوامی است و دوام دستگیره‌ کابینت ساخته شده از آن، بسیار بالاست؛ با استفاده از دستگیره‌های برنجی، به راحتی می‌توانید درب و کشوی کابینت‌های سنگین وزن را باز و بسته کنید.

از دستگیره‌ کابینت برنجی، می‌توانید برای کابینت‌هایی به رنگ‌های مشکی، سفید، رنگ چوب، خاکستری و یا سایر رنگ‌هایی که در خانواده رنگ‌های خنثی قرار دارند استفاده کنید.

دستگیره کابینت برنز

برنز، آلیاژ دیگری است که در ساخت دستگیره‌ فلزی کابینت آشپزخانه کاربرد دارد. قابل به ذکر است، برنز با برنج متفاوت است، اگر چه در ظاهر شبیه به یکدیگر بوده و هر دو رنگی طلایی مانند دارند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، برنج از ترکیب مس و روی بدست می‌آید، اما برنز، از ترکیب مس با قلع، آلمینیوم، منگنز یا فسفر تولید می‌شود و چنانچه درصد این عناصر تغییر یابد، خصوصیات برنز بدست آمده نیز متفاوت است. برنز، متریالی گران‌قیمت‌تر، سنگین‌تر و مستحکم‌تر از برنج است و میزان مس بکار رفته در آن نیز بیشتر است.

از متریال و مواد تشکیل دهنده که بگذاریم، دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه برنزی ، زیبا و فریبنده است و ظاهری بسیار نفیس به آشپزخانه شما می‌بخشد. دستگیره‌های برنزی، قیمت نسبتا بالایی دارند و به راحتی با وسایل دکوری برنزی یا برنجی هماهنگ می‌شوند. از ترکیب دستگیره‌های برنزی با یراق‌الات مشکی، مانند سینک ظرف‌شویی یا شیرآلات مشکی، می‌توانید یک آشپزخانه زیبا و منحصربفرد بسازید و از زیبایی آن لذت ببرید!

دستگیره‌ کابینت استیل

استیل، یکی از قدیمی‌ترین متریال در آشپزخانه است که از گذشته تا امروز، کاربرد وسیعی در لوازم و وسایل آشپزخانه داشته و دارد. استیل به راحتی تمیز و گند زدایی می‌شود، براق و درخشنده است و زیبایی خود را با وجود گذر زمان حفظ می‌کند. همچنین با دوام است و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه تحمل می‌کند. با وجود آنکه استیل، یک متریال قدیمی در آشپزخانه‌ها بوده است، اما استفاده از وسایل و لوازمی که از استیل ساخته شده باشند، جلوه‌ای مدرن و شیک به آشپزخانه می‌بخشند و باعث زیباتر شدن آشپزخانه‌های مدرن می‌شوند.

دستگیره فلزی‌ کابینت آشپزخانه از جنس استیل ، می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌ال برای کابینت‌های سبک مدرن باشد تا با درخشندگی و زیبایی که دارد، جلوه‌ای باشکوه و جذاب به آشپزخانه‌تان ببخشد. انواع دستگیره‌های بلند و طولی استیل، می‌تواند با وسایل استیل یا سیلور آشپزخانه، هارمونی و هماهنگی ایجاد کنند و شکلی و لوکس به نظر برسند.

دستگیره‌ کابینت نیکل براق

نیکل نیز مانند استیل، ظاهری براق و درخشنده دارد و باعث می‌شود، فضای آشپزخانه مدرن و زیبا به نظر برسد. دستگیره‌ کابینت آشپزخانه که از جنس نیکل ساخته شده باشند، پس از ساخت، سنباده می‌خورند تا صاف و یکدست شوند و قسمت‌های اضافی یا زائد آن‌ها حذف شود، سپس به وسیله‌ی یک روکش مات یا براق، پوشانده می‌شوند. دستگیره‌های نیکل با ظاهر شفاف و مدرنی که دارند، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه‌های مدرن محسوب می‌شوند.از این نوع دستگیره میتوانید برای کابینت های ام دی اف استفاده کنید.

نقره ، یکی از با ارزش‌ترین فلزات است که در داد و ستد بشر دیروزی، نقش مهمی داشته است. امروزه نقره، متریال گرانی محسوب می‌شود و چندان منطقی نیست که در مقیاس وسیع، از آن استفاده کنیم، مگر در وسایل تزئینی و زینتی!

اگر کابینت آشپزخانه شما خیلی فاخر است، به عنوان مثال، از متریال گرانقیمت و با ارزشی همانند چوب طبیعی و به شکل دست‌ساز ساخته شده است، دستگیره‌های ساخته شده از نقره یا روکش نقره، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب و شکیل و البته بسیار زیبا برای شما باشند. دستگیره‌های نقره، ظاهری بسیار اشرافی و سلطنتی به آشپزخانه می‌بخشند و بهتر است برای خانه‌ها و آشپزخانه‌هایی به کار روند، که مطمئن هستید فعلا قصد تعویض یا تغییر آن را ندارید.

البته اگر چه استفاده از دستگیره‌ فلزی از جنس نقره، گرانقیمت و بسیار نفیس است، اما به هر حال، این دستگیره‌ها بر ارزش خانه‌ی شما می‌افزایند و مانند یک شیء قیمتی در خانه وجود خواهند داشت و در نهایت نیز، قابل برگشت به طبیعت هستند.

دستگیره‌های کابینت فلزی مشکی

استفاده از ابزار و یراق‌آلات مشکی در آشپزخانه‌های امروزی، بسیار متداول شده است. بسیاری از افرادی که به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک و حتی مدرن علاقمند هستند، ترجیح می‌دهند از سینک ظرف‌شویی، شیرآلات، صفحه‌ی روکابینتی و بسیاری قسمت‌های دیگر که به رنگ مشکی موجود هستند، استفاده کنند. امروزه دستگیره‌ فلزی کابینت آشپزخانه به رنگ مشکی نیز موجود است تا بتواند زیبایی و هارمونی لازم را در فضای آشپزخانه شما ایجاد کند.

دستگیره‌ فلزی مشکی رنگ، از فلز یا آلیاژ‌های مختلفی تشکیل می‌شود و سپس با رنگ مشکی، پوشش داده می‌شود. دستگیره‌ فلزی کابینت آشپزخانه به رنگ مشکی، یک انتخاب جسورانه و خاص است که می‌تواند فضای آشپزخانه شما را متحول و منحصر بفرد جلوه دهد، خصوصا این انتخاب برای آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، سنتی و روستیک، بسیار ایده‌آل و مناسب خواهد بود.

سخن پایانی :

دستگیره‌های کابینت، به آشپزخانه شما وزن و جلوه‌ای ویژه می‌دهد. شما با انتخاب دستگیره‌‌های فلزی، می‌توانید ظاهری بسیار نفیس و خاص به آشپزخانه‌تان ببخشید و از زیبایی منحصربفرد آن‌ها در آشپزخانه لذت ببرید.

در نظر داشته باشید دستگیره‌های فلزی ، از هر نوعی که باشد، قیمت بالایی دارند، زیرا فلزات، گرانقیمت و با ارزش هستند؛ اما این مزیت را دارند که با استفاده از آن‌ها، به طبیعت لطمه نمی‌زنید و تا سال‌های متمادی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، چرا که فلزات مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، فلزات قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند و حتی در صورتی که از آن‌ها خسته شدید و یا به هر دلیل دچار آسیب شدند و به هر دلیل دیگر نخواستید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید به قیمت مناسب آن‌ها را بفروشید، زیرا همواره به ارزش و قیمت آن‌ها افزوده می‌شود و در واقع، پولی که امروز بابت آن‌ها پرداخت می کنید، مجددا به جیب شما باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *