دکوراسیون خانه

نحوه ساخت ونصب کابینت دیواری

کابینت ها از لحاظ اتصال به دو دسته تقسیم می شوند اولی برروی زمین و برروی پایه قرار میگیرند و دومی به دیوار وصل می شوند و فقط مختص کابینت های بالایی نمی باشد بلکه کابینت های پایینی را نیزمی توان به دیوار متصل کرد.

در این مقاله به مزایا و معایب کابینت های دیواری و نحوه ی ساخت آن ها می پردازیم وهمچنین در انتهای این مقاله نمونه کارهایی را برای شما قرار می دهیم.

نحوه ساخت یک کابینت دیواری

مرحله اول

  • در این مرحله مدل و رنگ کابینت دیواری برحسب فضای مورد نیاز و فضای موجود و همچنین سلیقه ی مشتری انتخاب می شود. در ادامه نمونه کارها را می توانید مشاهده نمایید و از میان آن ها انتخاب کنید و ایده بگیرید.
  • – پس از انتخاب مدل مورد نظر, اندازه گیری برای فضای موجود باید انجام شود. در اندازه گیری حتما اشیاء بزرگ مانند یخچال و همچنین انشعابات لوله ها و جایگاه هود و سینک و … در نظر گرفته می شوند تا در هنگام نصب کابینت های دیواری مشکلی به وجود نیاید.
  • –        همچنین  جنس کابینت ها و متریالی که قرار است در بدنه و درب و روکش کابینت ها,با توجه به بودجه, اجرا شود, مشخص گردد. می توانید انواع کابینت را در اینجا مشاهده نمایید.
  • پس از اندازه گیری و طراحی مدل مورد نظر, ساخت کابینت ها شروع     می شود. در پروسه ساخت, برش چوب و شیارزنی و سوراخ زنی, لبه چسبانی و ساخت روکش و سوار کردن کابینت ها, انجام می شود.
  • در ساخت کابینت باید از پایه هایی استفاده شود که تحمل وزن کابینت را داشته باشد مانند پایه های فلزی .

نکته قابل توجه در طراحی ونصب کابینت به طور دقیق و صحیح نیازمند مهارت وتجربه است وکوچکترین خطا در هر مرحله از ساخت ونصب منجر به مشکلات در مرحله استفاده وبهره برداری میشود ودکور شما در نهایت جلوه وزیبابی ظاهری نخواهد داشت. همچنین از لحاظ اینکه کابینت های دیواری به دیوار متصل می شوند و اگر استحکام کافی را نداشته باشند در صورت سنگین شدند باعث ایجاد حادثه می شوند.

مرحله دوم

  • مرحله نصب : نصب کابینت های دیواری کمی مشکل تر از کابینت های پایه دار است و با دقت بالایی باید انجام شود و اگر پیچ ها شل باشند باعث بروز حادثه     می شوند.پس حتما نصب کابینت های دیواری خود را به متخصص بسپارید.

مزایا و معایب کمد های دیواری:

مزایا:

  • , از این لحاظ که فضایی اضافه تر در قسمت بالایی آشپزخانه یا اتاق را فراهم می سازد و همچنین در قسمت های پایینی هم فضایی خالی نمی ماند و شما از حداکثر فضا استفاده خواهید کرد.

معایب:

  • , معایبی هم در مورد این نوع کابینت وجود دارد که یکی از آن ها این است که اگر نصاب, کابینت ها را به درستی متصل نکند با سنگینی کابینت ها پیچ ها شل شده و می افتند و باعث بروز حادثه می شوند.

در ادامه نمونه کارهای کابینت دیواری را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *