دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون خانه

ایده خلاقانه برای طراحی کابینت جدید آشپزخانه

کابینت جدید ؛ چه به عنوان کسی که می‌خواهد یک سری کابینت جدید سفارش دهد و چه در قامت کسی که بنا دارد دستی به سر و گوش کابینت‌های قدیمی بکشد و آنها را نونوار کند، طراحی و نصب کابینت‌های تازه یک کار پر چالش و البته هیجان‌انگیز است. اگر شما قصد ساخت و نصب کابینت جدید در آشپزخانه‌تان را دارید، با انبوهی از گزینه‌‌های متفاوت در برابر خود مواجه خواهید شد که تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت و با در نظر گرفتن سلیقه و میزان بودجه‌تان، در فضای مجازی به شما پیشنهاد می‌شود.

یکی از سخت‌ترین کارها برای انتخاب کابینت جدید ، تصمیم گرفتن درباره این موضوع است که آیا قصد دارید طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌تان، اختصاصی و بر مبنای سلیقه شما باشد و یا اینکه تمایل دارید از طرح‌های شناخته شده‌ی جذاب و موجود در بازار یا سایت‌های مشهورِ طراحیِ داخلی ساختمان انتخاب کنید؟ اگر قصد دارید کابینت‌هایی اختصاصی برای خودتان طراحی کنید، باید بررسی بیشتری انجام دهید و همه‌ی جوانب کار را به دقت بسنجید. در هر صورت طراحی و انتخاب کابینت، همواره، با دشواری و چالش‌های خاص خود همراه خواهد بود. در این محتوا از وب‌سایت آکس چوب ما در کنار شماییم تا ایده‌ها و پیشنهادات مختلفی را برای طراحی کابینت‌های دلخواه‌ به شما ارائه دهیم و شما را در این مسیر، یاری برسانیم. از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید:انتخاب کابینت جدید

چگونه کابینت جدید و مد روز طراحی کنیم؟

وقتی می‌خواهید برای آشپزخانه کابینت جدید طراحی کنید و یا کابینت‌های قدیمی را به روز کنید، به ایده‌های کمکی نیاز خواهید داشت تا شما را با جدیدترین متد روز دنیا آشنا سازد و به شما بگوید در سبک و سیاق دلخواه‌تان، چه گزینه‌ای مطلوب خواهد بود!

با نگاه خریدار، به کابینت‌های قدیمی نگاهی بیندازید!

اگر قصد دارید کابینت‌های قدیمی‌تان را تعویض کنید، قبل از هر چیز، به شما پیشنهاد می‌دهیم با نگاهی خریدار به کابینت‌های قبلی‌تان بنگرید؛ شاید به آن اندازه هم که تصور می‌کنید، کهنه و قدیمی نباشند و نیازی نباشد آن‌ها را به طور کامل تعویض کنید. شاید بتوان با تعویض درهای کابینت، یا اگر چوبی هستند با رنگ‌ کردنشان، آن‌ها را نونوار کرد و چهره‌ای جدید به آشپزخانه‌ بخشید.

گاهی ایجاد تغییرات کوچک می‌تواند روحیه‌ی شما را بهبود دهد و الزاما نیاز نیست به طور کامل، طراحی و دکوراسیون آشپزخانه را به هم بریزید و ساختار را از نو بچینید! به عنوان مثال، می‌توانید از کاشی‌های بین کابینتی استفاده کنید، شیرآلات را تعویض کنید، خرابی کابینت‌های قدیمی را تعمیر کنید و با نورپردازی جدید، رنگ و لعاب آشپزخانه را جذاب‌تر کنید. پس قبل از تعویض کابینت‌ها، نگاهی دقیق‌تر به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها بیندازید و در صورت امکان، از دوستان یا طراحان داخلی ساختمان کمک بگیرید.

کابینت جدید باید با چیدمان شما هارمونی داشته باشد.

موضوع هارمونی و هماهنگی بین کابینت‌های جدید و لوازم موجود در منزل و آشپزخانه بسیار حیاتی است. بعضی از وقت‌ها ممکن است سَر نخ این هارمونی، از دست شما خارج ‌شود. برای مثال یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون و لوازم خانه این است که یک کابینت کاملا کلاسیک را در دل یک طراحی پست مدرن تحمیل کنیم.کابینت جدید باید با چیدمان شما هارمونی داشته باشد.

پس به طور خلاصه در نظر داشته باشید که سبک مورد علاقه شما برای چیدمان منزل چیست و سپس، بر همان مبنا، کابینت جدید خود را طراحی کنید. البته حالت برعکس هم امکان پذیر است و شما می‌توانید وسایل و چیدمان آنها را بر اساس سبک کابینت‌هایتان تغییر دهید.

حتما توجه داشته باشید که سبک چیدمان منزل و دکوراسیون خانه و آشپزخانه، که کابینت‌ها هم جزئی از آن هستند، با یکدیگر هارمونی و هماهنگی داشته باشند. اگر هماهنگی بین اجزای منزل وجود نداشته باشند، هر چه برای زیبایی منزل ریسیده‌اید، پنبه خواهد شد!

انتخاب رنگ نهایی کابینت‌ها

یکی از مهترین فاکتورهایی که در انتخاب کابینت جدید باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگ نهایی کابینت‌ها است. موضوع هارمونی و یا کنتراست رنگی بین کابینت‌ها، فضای دیوارها و سقف آشپزخانه بسیار مهم است.

به طور کلی، در مبحث انتخاب رنگ، ما با محدودیت مواجه هستیم و نمی‌توانیم از هر رنگی در هر آشپزخانه‌ای استفاده کنیم. رنگ‌ها با ما سخن می‌گویند و خصوصیات و ویژگی‌های ذاتی‌شان را به محیط اطراف ساطع می‌کنند. در یک محیط کوچک و مینیمال، نباید از رنگ‌های تیره و کدر استفاده کرد، زیرا باعث کوچک‌تر شدن فضای آشپزخانه و ایجاد یک فضای دلگیر و خسته‌کننده می‌شود.

اگر محیط آشپزخانه‌ی شما کوچک است، بهتر است از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید. بهترین متریال برای چنین آشپزخانه‌‌ای‌، متریال براق مانند کابینت هایگلاس و کابینت پلی‌گلاس است که نور را با شدت بیشتری انعکاس می‌دهند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگتر و دلباز‌تر به نظر برسد.

اگر به رنگ‌های تیره علاقمند هستید، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت‌هایی با رنگ‌های ترکیبی و دو رنگ استفاده کنید تا بتوانید رنگ تیره را با یک رنگ روشن و بازتاب دهنده‌ی نور، ترکیب کنید.

در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه ، گزینه‌های متعددی وجود دارد که باعث می‌شود فضای آشپزخانه‌ی شما دگرگون شود و زیبایی بی‌نظیری نصیبتان شود. در مقابل، انتخاب رنگ اشتباه برای کابینت‌های جدیدتان، می‌تواند یک کابینت زیبا و دلپسند را نازیبا و نامناسب جلوه دهد.

طراحی درهای کابینت و سبک آن‌ها

به لحاظ بصری، درِ کابینت‌ها مهمترین جزء آن‌ها است. برای انتخاب کابینت جدید منزل خود، باید از کیفیت و زیباییِ طراحی درهای کابینت‌ مطمئن شوید. اگر سبک مورد علاقه‌تان مدرن است، خوب است بدانید که کابینت‌های مدرن و بالطلع درهای آن، ساده و بدون تزئینات طراحی می‌شوند.

شما می‌توانید انتخاب کنید در‌های کابینت مدرن، با دستگیره یا بدون دستگیره باشند. می‌توانید برای جذابیت بیشتر، از درهای دستگیره نواری یا درهای دستگیره مخفی نیز استفاده کنید. همه‌ی این‌ها را باید قبل از انتخاب کابینت جدید ، در نظر گرفته باشید و برای انتخاب آن‌ها برنامه‌ریزی کرده باشید.برای انتخاب کابینت جدید منزل خود، باید از کیفیت و زیباییِ طراحی درهای کابینت‌ مطمئن شوید

اما درهای کابینت، در سبک کلاسیک، مملو از ریزه‌کاری‌های متعدد است. این درها بسته به سلیقه‌ی مشتری، دارای فرورفتگی و برآمدگی‌های متعدد و کنده‌کاری‌ با طرح‌های منبت شده هستند که هر کدام، به زیبایی کار می‌افزایند و روی هم رفته، یک اثر فاخر و کلاسیک را در آشپزخانه‌ی شما به وجود می‌آورند.

چنانچه به کابینت‌های کلاسیک علاقمند هستید اما ترجیح می‌دهید کابینت‌ جدیدتان ساده و بی‌آلایش‌تر باشد، پیشنهاد می‌دهیم سبک کابینت نئوکلاسیک و یا کابینت‌های سنتی ایرانی یا روستیک را انتخاب کنید. مدل کابینت نئوکلاسیک و درهای آن، از مدل‌ کابینت کلاسیک، ساده‌تر است، اما به سادگی کابینت‌های مدرن هم نیست! بنابراین اگر قصد دارید کابینت‌هایی داشته باشید که هم فاخر و لوکس باشند و هم دارای ظاهری ساده و خلوت باشند، بهتر است انواع کابینت نئوکلاسیک و یا مدل‌های کابینت‌ سنتی ایرانی را انتخاب کنید.

کابینت هلال یا منحنی !

کابینت هلال ، که به آن کابینت منحنی نیز می‌گویند، نوعی کابینت از جنس ام‌دی‌اف است که به صورت هلال و منحنی تعبیه می‌شود. این کابینت دو نوع کاربرد دارد؛ اولین کاربرد آن زیبایی و شاخص بودن آن است که باعث می‌شود در هر آشپزخانه و فضایی که قرار گیرد، زیبا و منحصربفرد باشد و دومین ویژگی آن، استفاده‌ی بهینه از فضا است. کابینت‌های منحنی برای انواع فضاهایی که صاف و قابل استفاده نیستند، یعنی در اصطلاح پِرت هستند، کارایی دارند و طراحان می‌توانند این فضا را با این مدل کابینت پوشش دهند. بحث زیبایی این مدل کابینت نیز، بسیار شاخص و ارزشمند است و علاوه بر اینکه از فضای موجود، به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند، زیبایی آن را نیز تامین می‌کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که الزاما نباید از کابینت منحنی در قسمت‌های نافرم آشپزخانه استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید در ترکیب کابینت‌های دیگر نیز از زیبایی این کابینت بهره بگیرید. به عنوان پیشنهاد، می‌شود در سبک کابینت مدرن، اوپن آشپزخانه یا قسمت جزیره را به شکل گرد و منحنی سفارش داد.

استفاده از کابینت‌های ویترینی و طاقچه‌ای را فراموش نکنید!

امروزه استفاده از انواع مدل‌های کابینت ویترینی و طاقچه‌ای بسیار فراگیر شده است.کابینت‌های طاقچه‌ای یا انواع شلف‌هایی که به جای کابینت‌ها استفاده می‌شوند، باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. از دیگر مزیت‌های این مدل کابینت‌ها، زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه است و شما قادر خواهید بود انواع ظروف و وسایل تزئینی و دکوری خود را درون این قفسه‌ها بچینید.

ایجاد فضای بیشتر، برای چیدمان ادویه‌ و بشقاب‌های جلو دستی، از دیگر مزایای کابینت‌های طاقچه‌ای است که کارتان را برای سازماندهی و چیدمان آشپزخانه راحت‌تر می‌کند.

اگر در ترکیب و دکوراسیون آشپزخانه‌ از متریال چوب طبیعی استفاده می‌کنید، بهترین گزینه برای کابینت‌های طاقچه‌ای و یا انواع شلف‌ها، همان چوب طبیعی است که هم اصالت و زیبایی را به همراه دارد و هم مدرن، شیک و در عین حال امروزی است.استفاده از کابینت‌های ویترینی و طاقچه‌ای را فراموش نکنید!

سخن پایانی :

اگر بتوانید دستی به سر و گوش آشپزخانه و کابینت‌های آن بکشید، می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیز آن را در روحیه‌ی خود و اعضای خانواده‌تان ببینید. همانطور که بارها گفته شده، آشپزخانه قلب خانه است و تاثیر آن در زیبایی خانه، چشم‌گیر و غیر قابل انکار است؛ بنابراین نباید از تاثیر آن در دکوراسیون خانه و نقش آن در زیبایی غافل شد.

چه بخواهید کابینت‌های قدیمی‌تان را تعمیر یا تعویض کنید و چه بخواهید کابینت‌ جدید در آشپزخانه تعبیه کنید، لازم است با مشاوران و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. این افراد به دلیل تجربه و تخصصی که دارند، با توجه به شرایط چیدمان منزل و البته سلیقه و نیاز مشتری، به شما یاری می‌رسانند تا بهترین انتخاب ممکن را که برای منزل کنونی شما مناسب است، به انجام برسانید. بسیاری از شرکت‌های تخصصی دکوراسیون و طراحی کابینت ، دارای طراحی سه‌بعدی آشپزخانه بوده و کابینت دلخواه‌تان را قبل از ساخت و نصب، در آشپزخانه‌ی فعلی‌تان به شما نشان می‌دهند، تا چنانچه مد نظرتان نبود، بتوانید مدل یا رنگ و سبک آن را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *